Skip navigation

11. A gyermek fejlődésével kapcsolatos óvodapedagógusi kompetenciák

A gyermek komplex fejlődésének biztosítása az óvodapedagógus alapfeladata. Az érzelmi biztonságnyújtás elengedhetetlen különösen a kisebb korosztálynál, de a kognitív, motoros képesség kibontakoztatása is a lényeges a későbbi magasabb szintű és összetett teljesítmény megalapozása érdekében.

Az új pedagógiai koncepció szerint az óvodapedagógus alapfeladatai közé sorolandó:

  • a gyermekek egyéni fejlődésének nyomon követése;
  • az egyéni fejlődési szint megállapítása, nyomon követése;
  • a lemaradások figyelembe vétele, fejlesztés lehetőségeinek feltérképezése.

Az óvodapedagógusnak tisztában kell lennie azokkal a tevékenységét meghatározó jogszabályokkal, amelyek a mindennapokban és különleges helyzetekben is eligazítást adnak.

11.1. Az óvoda működését befolyásoló alapvető jogszabályok
11.2. Dokumentációk
11.3. A gyermek fejlődését nyomon követő dokumentáció
11.4. Megfigyelések fő területei
11.5. A személyiség lap
11.6. Mit tegyünk az eltérő fejlődésű gyermek esetében?
11.7. A pedagógiai szakszolgálat működés az 15/2013. (II. 26.) EMMI rendelet alapján

A tananyagra így hivatkozzon: Ambrus Attila József (szerk.): Závoti Józsefné: A fejlesztőpedagógia alapjai. Soproni Egyetem Kiadó, Sopron, 2023
A szerkesztés lezárva: 2023. április 1. | Licenc: CC BY-NC-ND 4.0, Nevezd meg! – Ne add el! – Ne változtasd!
ISBN (html) 978-963-334-476-7 | ISBN (pdf) 978-963-334-475-0 | DOI 10.35511/978-963-334-475-0