Skip navigation

2.6. A sikeres gyógypedagógiai integráció feltételei

  • Elengedhetetlen a körültekintő előkészületi folyamat, mely érinti:
    • sérült gyermeket (személyisége, eltérés típusa, foka);
    • befogadó többségi pedagógust;
    • segítő-, fejlesztő-, gyógypedagógust;
    • befogadó közösséget;
    • befogadó közösség szüleit;
    • sérült gyermek szüleit.
  • Tárgyi és személyi feltételek biztosítása:
    1. tárgyi (objektív) — a sérülés típusától, súlyosságától függően a tanulást, az önállóság segítését, a szocializációt segítő eszközök és berendezések biztosítása;
    2. személyi (szubjektív) — a befogadó pedagógus szakmai és érzelmi felkészülése; → integráló (utazó) gyógypedagógus biztosítja a speciális fejlesztést.


Gyógypedagógiai befogadás a soproni Szt. Margit óvódában
Videó: https://bit.ly/40ajjcW

A tananyagra így hivatkozzon: Ambrus Attila József (szerk.): Závoti Józsefné: A fejlesztőpedagógia alapjai. Soproni Egyetem Kiadó, Sopron, 2023
A szerkesztés lezárva: 2023. április 1. | Licenc: CC BY-NC-ND 4.0, Nevezd meg! – Ne add el! – Ne változtasd!
ISBN (html) 978-963-334-476-7 | ISBN (pdf) 978-963-334-475-0 | DOI 10.35511/978-963-334-475-0