Vizsgálati eljárás célja: Az óvodáskorú, iskola előtt álló gyermeknél felismerni azokat a képesség lemaradásokat, amelyek a későbbiekben befolyásolják az iskolai teljesítményeket, alapvetően az olvasás-, írás-, számolás elsajátítását.
Milyen esetben célszerű alkalmazni?
- Nyelvi- és beszéd rendellenesség;
- Megkésett beszédfejlődés;
- Mozgáskoordinációs zavar;
- Figyelemzavar;
- Viselkedészavar.
A vizsgálat feladatai:
- Beszédvizsgálat;
- Fogalomalkotás;
- Különbség megfogalmazása;
- Önálló vers- és mesemondás;
- Hallási differenciáló képesség;
- Térbeli tájékozódó képesség;
- Dominancia megállapítása;
(szem-kéz, szem-láb vonatkozásában)
- Dichotikus hallásvizsgálat;
- Vizuális emlékezet;
- Vizuális mintakövetése;
- Auditív emlékezet;
- Vizuális percepció;
- Mozgás megfigyelése (finom-, nagymozgás);
- Ritmusérzékelés;
- Rajzvizsgálat.
Értékelés: plusz és mínusz jelekkel, a negatív válasz a részképesség-zavart mutatja, amelyet prevenciós tevékenységgel alakítunk.