Skip navigation

1.2.2. Ki a fejlesztőpedagógus

„…óvónői, tanítói, tanári gyógypedagógiai alapvégzettséggel rendelkező pedagógus, tanulási, nehézségekkel, magatartási zavarokkal küzdő gyermekek preventív, korrekciós, kompenzáló fejlesztését végzi.” (Új pedagógiai lexikon).

A közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény 2003. évi módosítása kimondja, hogy fejlesztőpedagógiai tevékenységet az a pedagógiai alapvégzettséggel rendelkező pedagógus végezhet, aki szakirányú továbbképzés keretében elsajátította a gyermekek, tanulók fejlesztéséhez szükséges pszichológiai, pedagógiai, módszertani ismereteket.

A 2015/13(II.26.) EMMI rendelet meghatározza a fejlesztőpedagógiai munkakör végzettségi követelményeit:

Az óvodapedagógus, tanító, tanár, szociálpedagógus, konduktor, gyógypedagógus, pedagógia szakos előadó, pedagógia szakos nevelőtanár diplomájára épülő szakirányú továbbképzésben szerzett szakképzettség, mely feljogosít a beilleszkedési, a tanulási, a magatartási nehézségekkel küzdő gyermekek, tanulók szűrésére, csoportos és egyéni foglalkoztatására.

Fejlesztőpedagógusi státuszban működhetnek a gyógypedagógia logopédiai vagy tanulásban akadályozottak pedagógusi diplomával rendelkezők.

A tananyagra így hivatkozzon: Ambrus Attila József (szerk.): Závoti Józsefné: A fejlesztőpedagógia alapjai. Soproni Egyetem Kiadó, Sopron, 2023
A szerkesztés lezárva: 2023. április 1. | Licenc: CC BY-NC-ND 4.0, Nevezd meg! – Ne add el! – Ne változtasd!
ISBN (html) 978-963-334-476-7 | ISBN (pdf) 978-963-334-475-0 | DOI 10.35511/978-963-334-475-0