Skip navigation

6.3.4. A pszichoneurológiai elmélet

Johnson és Myklebust szerint az agyi sérülés vagyis a cerebrális diszfunkció a tanulás folyamatát jelentősen módosíthatja anélkül, hogy ez feltűnő kiesésekkel járna. A sikeres tanulás ugyanis a centrális és perifériás idegrendszer zavartalan működésétől függ. A zavar elsődlegesen a viselkedésben és a tanulásban, elsődlegesen neurogén faktorok miatt manifesztálódik, s az észlelés, a szimbólum- és fogalomalkotás, a beszéd és a viselkedés területén motoros, szenzoros-gnosztikus, emocionális és szociális zavarok lesznek a következményei.

A tananyagra így hivatkozzon: Ambrus Attila József (szerk.): Závoti Józsefné: A fejlesztőpedagógia alapjai. Soproni Egyetem Kiadó, Sopron, 2023
A szerkesztés lezárva: 2023. április 1. | Licenc: CC BY-NC-ND 4.0, Nevezd meg! – Ne add el! – Ne változtasd!
ISBN (html) 978-963-334-476-7 | ISBN (pdf) 978-963-334-475-0 | DOI 10.35511/978-963-334-475-0