A gyermek komplex fejlődésének biztosítása az óvodapedagógus alapfeladata. Az érzelmi biztonságnyújtás elengedhetetlen különösen a kisebb korosztálynál, de a kognitív, motoros képesség kibontakoztatása is a lényeges a későbbi magasabb szintű és összetett teljesítmény megalapozása érdekében.
Az új pedagógiai koncepció szerint az óvodapedagógus alapfeladatai közé sorolandó:
- a gyermekek egyéni fejlődésének nyomon követése;
- az egyéni fejlődési szint megállapítása, nyomon követése;
- a lemaradások figyelembe vétele, fejlesztés lehetőségeinek feltérképezése.
Az óvodapedagógusnak tisztában kell lennie azokkal a tevékenységét meghatározó jogszabályokkal, amelyek a mindennapokban és különleges helyzetekben is eligazítást adnak.
11.1. Az óvoda működését befolyásoló alapvető jogszabályok
11.2. Dokumentációk
11.3. A gyermek fejlődését nyomon követő dokumentáció
11.4. Megfigyelések fő területei
11.5. A személyiség lap
11.6. Mit tegyünk az eltérő fejlődésű gyermek esetében?
11.7. A pedagógiai szakszolgálat működés az 15/2013. (II. 26.) EMMI rendelet alapján