Skip navigation

1.2.4. Tevékenységi struktúra

A fejlesztőpedagógiai tevékenység szervezését az intézmény jellege, a korosztály, az állapot és egyéb helyi tényezők határozzák meg:

  • integráló csoportban differenciáltan foglalkozik párhuzamosan a többségi pedagógussal;
  • csoportból kiemelve egyéni foglalkozással;
  • szegregáló csoportban párhuzamosan a gyógypedagógussal;
  • mikrocsoportos szervezésben;
  • szegregált speciális csoportos szervezésben;
  • pedagógiai szakszolgálat keretében;
  • ritkábban önálló pedagógiai státuszban.

A Sajátos Nevelési Igényű gyermek és tanuló részt vehet a nem sajátos nevelési igényű gyermek és tanulók oktatását és nevelését szolgáló intézményekben (többségi intézményekben), ez a pedagógiai szituációt gyógypedagógiai integrációs oktatásnak nevezünk.

A tananyagra így hivatkozzon: Ambrus Attila József (szerk.): Závoti Józsefné: A fejlesztőpedagógia alapjai. Soproni Egyetem Kiadó, Sopron, 2023
A szerkesztés lezárva: 2023. április 1. | Licenc: CC BY-NC-ND 4.0, Nevezd meg! – Ne add el! – Ne változtasd!
ISBN (html) 978-963-334-476-7 | ISBN (pdf) 978-963-334-475-0 | DOI 10.35511/978-963-334-475-0