Skip navigation

3.1. A differenciáló pedagógia fogalma

A nevelés és oktatás szervezésében lehetővé teszi a pedagógus a gyermekek, tanulók közötti különbségek figyelembe vételét, ennek megfelelően alakítja a nevelési és tanítás folyamatát, módszereit és eszközeit. A nevelés és oktatás során figyelembe veszi a differenciáló pedagógus az átlagtól eltérő képességű gyermek tulajdonságait. Ha a gyermek, tanuló képesség elmaradást mutat intellektuális, motoros, motivációs szinten, a felzárkóztatás érdekében adekvát módszereket fog alkalmazni. Ha a gyermeknél kiváló, magasabb szintű teljesítményt tapasztal, a tehetség kibontakoztatását segítő eljárásokat alkalmazza a pedagógiai eszköztárából.

Differenciálás keretei között a harmonikus személyiség kibontakozása, a tanulási folyamatok sikerességének elősegítése, a tanulási zavarok megelőzése biztosított, amely az optimális fejlődés, fejlesztés folyamatában valósul meg.

A tananyagra így hivatkozzon: Ambrus Attila József (szerk.): Závoti Józsefné: A fejlesztőpedagógia alapjai. Soproni Egyetem Kiadó, Sopron, 2023
A szerkesztés lezárva: 2023. április 1. | Licenc: CC BY-NC-ND 4.0, Nevezd meg! – Ne add el! – Ne változtasd!
ISBN (html) 978-963-334-476-7 | ISBN (pdf) 978-963-334-475-0 | DOI 10.35511/978-963-334-475-0