Skip navigation

2.1. Fogalmi meghatározások

Integrálás — külön álló részeknek valamely nagyobb egészbe, egységbe illesztése;

Gyógypedagógiai integráció — a sérült, fogyatékkal élő /akadályozott vagyis sajátos nevelési igényű gyermek, személy beillesztése az ilyen szükségletekkel nem rendelkezők közé. Szoros összefüggésben áll az esélyegyenlőség biztosításával – nyitottá teszi mindenki számára a nevelési-oktatási intézményeket. A hagyományos szegregált intézményekben is a gyógypedagógia végső célja a gyermek és tanuló társadalmi integrációra való felkészítése. A fogyatékos gyermek integrálásáról a pedagógiai szakszolgálat szakértői bizottsága dönt, komplex vizsgálati eredmények alapján, ahol a szakmai team figyelembe veszi a többségi pedagógus véleményét is.

A tananyagra így hivatkozzon: Ambrus Attila József (szerk.): Závoti Józsefné: A fejlesztőpedagógia alapjai. Soproni Egyetem Kiadó, Sopron, 2023
A szerkesztés lezárva: 2023. április 1. | Licenc: CC BY-NC-ND 4.0, Nevezd meg! – Ne add el! – Ne változtasd!
ISBN (html) 978-963-334-476-7 | ISBN (pdf) 978-963-334-475-0 | DOI 10.35511/978-963-334-475-0