Skip navigation

11.2. Dokumentációk

Az óvodapedagógiai tevékenység összetett feladatrendszerét számos dokumentációval igazolja a pedagógus. A gyermek fejlődésével kapcsolatos dokumentációs kötelezettségek közül a legfontosabbakat emeljük ki:

Csoportnapló

Az óvodai csoportnapló tartalmazza:

  1. a gyermekek nevét és óvodai jelét,
  2. a fiúk és lányok számának összesített adatait, ezen belül megadva a három év alatti, a három-négyéves, a négy-ötéves, az öt-hatéves a hat-hétéves gyermekek számát, a sajátos nevelési igényű gyermekek számát, továbbá azon gyermekek számát, akik bölcsődések voltak,
  3. a nevelési évben tankötelessé váló gyermekek nevét,
  4. a napirendet, a napirend szerinti tevékenységek időtartamát és a tevékenységeket,
  5. a hetente ismétlődő közös tevékenységeket tartalmazó hetirendet napi bontásban,
  6. nevelési éven belüli időszakonként
    1. a nevelési feladatokat,
    2. szervezési feladatokat,
    3. a tervezett programokat és azok időpontjait,
    4. a gyermekek fejlődését elősegítő tartalmakat a következő bontásban: vers és mese, ének, zene, énekes játék, rajzolás, mintázás, kézimunka, mozgás, a külső világ megismerése,
    5. az értékeléseket,
  7. a hivatalos látogatásokat, a látogatás célját, időpontját, a látogató nevét és beosztását,
  8. a gyermekek egyéni lapjait.

A csoportnapló tartalmazza a gyermekek fejlődésének nyomon követését biztosító dokumentációt.

A tananyagra így hivatkozzon: Ambrus Attila József (szerk.): Závoti Józsefné: A fejlesztőpedagógia alapjai. Soproni Egyetem Kiadó, Sopron, 2023
A szerkesztés lezárva: 2023. április 1. | Licenc: CC BY-NC-ND 4.0, Nevezd meg! – Ne add el! – Ne változtasd!
ISBN (html) 978-963-334-476-7 | ISBN (pdf) 978-963-334-475-0 | DOI 10.35511/978-963-334-475-0