Skip navigation

Irodalom

A lábjegyzetekben és az irodalom listájában lévő „SOE OPAC URL” kezdetű webes hivatkozások a Soproni Egyetem könyvtárában fellelhető, hagyományos, print dokumentumokra mutatnak. Ezeket a linkeket intézményünk hallgatói számára helyeztük el, megkönnyítve számukra a könyvtári katalógusban (OPAC) való keresést és az esetleges könyvtári kölcsönzést.

  • 15/2013. (II. 26.) EMMI rendelet a pedagógiai szakszolgálatok működéséről. (Net.jogtar.hu — URL)
  • 2011. évi CXC. törvény a nemzeti köznevelésről. (Net.jogtar.hu — URL)
  • Általános iskolai nevelés, oktatás, 2020/2021 : A sajátos nevelési igényű tanulók száma és aránya tovább emelkedett. (KSH.hu — URL)
  • Atkinson, Rita L. – Atkinson, Ritchard C. – Smith, Edward E. – Bem, Daryl J.: Pszichológia. Osiris – Századvég, Budapest, 1994 (SOE OPAC — URL)
  • Benczúr Miklósné: Gyógylovaglás- lovagoltatás helye és szerepe a hazai rehabilitációban : a gyógylovaglás, mint terápiás eljárás. In: Gyógypedagógiai Szemle, 27. évf., 1999/ 4. sz, 259-266.
  • Bíró Endre (szerk.): Szakmai Ajánlás a beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel (BTMN) küzdő gyermekeket, tanulókat az óvodai és iskolai nevelésük-oktatásuk során megillető különleges bánásmódhoz; a fejlesztő pedagógiai ellátás gyógypedagógiai tartalmaira; a pedagógiai segítés céljaira, feladataira és módszereire; valamint a BTMN tanulói jogokhoz kapcsolódó joghasználatra. ELTE-BGGYK Kiadó, Budapest, 2020 (Oktatas.hu — URL)
  • Boros Dezső: Bevezetés a neveléstudományba. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, 1996 (SOE OPAC — URL)
  • Csépe Valéria: Az olvasó agy : [olvasás, beszéd és az agy]. Akadémiai, Budapest, 2006 (SOE OPAC — URL)
  • Dékány Judit – Polgárdi Veronika: Alapismeretek a DPV-ről. ELTE-GYOPSZ, Budapest, 2015
  • Dékány Judit: Kézikönyv a diszkalkulia felismeréséhez és terápiájához. Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskola, Budapest, 1995
  • DSM V. Referencia kézikönyv a DSM V. diagnosztikai kritériumaihoz. APA. Oriold és Társai, 2014.
  • Ellis, Andrew W.: Olvasás, írás és diszlexia. Tas-11 Kft., Budapest, 2004
  • Eysenck, Michael W. – Keane, Mark T.: Kognitív pszichológia. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, 1997 (SOE OPAC — URL)
  • Faludy, Alexander – Faludy, Tanya: És szertefoszlik a homály : egy diszlexiás kisfiú sikertörténete. Íbisz, Budapest, 1996 (SOE OPAC — URL)
  • Földes Tamás – Márkné Ettlinger Zsuzsanna – Závoti Józsefné (szerk.): Az olvasás, írástanulás folyamatának kérdései, problémái különböző szakmai megközelítésből, a NAT bevezetésének időszakában : III. Logopédiai Napok konferencia : Sopron, 1997/október. „Fogjuk a kezed” Egyesület, Szociális Foglalkoztató, Sopron, 1997 [ISBN 963-04-9789-1] (SOE OPAC — URL)
  • Frostig, Marianne – Maslow, Phillys: A Marianne Frosti-féle vizuális percepciós fejlettségi teszt 1963. évi standardizálása. South Universitas Press, 1964
  • Gaddes, William H.: A tanulási zavarok előfordulásának felmérése és etiológiája. In: Torda Ágnes (szerk.): Szemelvények a tanulási zavarok köréből. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, 1992, 22. o. (SOE OPAC — URL)
  • Gerebenné Várbíró Katalin: A tanulási zavar jelenségkörének gyógypedagógiai pszichológiai értelmezése. In: Zászkaliczky Péter (szerk.): „...önmagába véve senki sem ...” : Tanulmányok a gyógypedagógiai pszichológia és a határtudományok köréből : Lányiné dr. Engelmayer Ágnes 65. születésnapjára. Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskola, Budapest, 1995, 216-246. o. (SOE OPAC — URL)
  • Gósy Mária: A beszédészlelési és beszédmegértési folyamat zavarai és terápiája. Eötvös Loránd Tudományegyetem Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai Kar, Budapest, 1995
  • Gyarmati Éva: Mi a specifikus tanulási zavar, miért terjed és hogyan lehet hatékonyan kezelni? Magyar diszlexia oldalak, Kézirat, h. n., 2003 (Diszlexia.hu — URL)
  • Herskovits Mária: Mit kezdjünk a tehetséggel? Iskolakultúra, 15. évf., 2005/4. sz., 25-36. o. (EPA URL — URL)
  • Huba Judit: Pszichomotoros fejlesztés a gyógypedagógiában I. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, 1993 (SOE OPAC — URL)
  • Illyés Sándor (szerk.): Gyógypedagógiai alapismeretek. ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai Kar, Budapest, 2000 (SOE OPAC — URL)
  • Janetzke, Hartmut R. P.: Autizmus. Élmény, Hajdúhadház, 1995 (SOE OPAC — URL)
  • Kovács Ferenc – Vidovszky Gábor (szerk.): Alapok : az Anonymus Alapítvány fejlesztő pedagógus képzése. Anonymus Alapítvány, Bicske, 2000 (SOE OPAC — URL)
  • László Zsuzsa: Az örökmozgó gyerek. [Ton-ton könyvek - Mit csináljak?, 1416-728X; 1. kötet] FI-MO-TA, Kistarcsa, 1997. 1. o. (SOE OPAC — URL)
  • Meixner Ildikó: A dyslexia prevenció, reedukáció módszere. Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai Kar, Budapest, 1995 (SOE OPAC — URL)
  • Mesterházi Zsuzsa: A tanulási képességről és a tanulási akadályozottságról. Gyógypedagógiai Szemle, XXIII. évf., 1995/1. sz. 12-13. o. (EPA URL — URL)
  • Neisser, Ulric: Megismerés és valóság. Gondolat, Budapest, 1998 (SOE OPAC — URL)
  • Patyi Zoltánné: Óvodás gyerekek fejlődésének nyomon követése. Sprint, Budapest, 2014. (SOE OPAC — URL)
  • Peeters, Theo: Autizmus : az elmélettől a gyakorlatig. Kapocs, Autizmus Alapítvány Könyvkiadója, Budapest, 2007
  • Porkolábné Balogh Katalin – Páli Judit – Pintér Éva – Szaitzné Gregorits Anna: Komplex Prevenciós Óvodai Program. OKI, Budapest, 1996 (SOE OPAC — URL)
  • Porkolábné Balogh Katalin: A tanulási nehézségek korai felismerésének lehetőségei. Pedagógiai Szemle, 34. évf., 1984/6. sz., 536-544. o.(ARCANUM URL — URL)
  • Porkolábné Balogh Katalin: Az alap-kultúrtechnikák elsajátítását meghatározó pszichikus funkciók, a fejlesztés perspektívái. Pedagógiai Szemle, 35. évf., 1985/9. sz., 837-845. o. (ARCANUM URL — URL)
  • Ranschburg Jenő: Félelem, harag, agresszió. Saxum Kiadó, Budapest, 2012
  • Ranschburg Pál: Az emberi elme 1. : Az értelem [A Pantheon Ismerettára]. Pantheon Irodalmi Intézet R.-T., Budapest, 1923 (Real-eod.mtak.hu — URL)
  • Ranschburg Pál: Pszichológiai tanulmányok : 1901-1913. (Gyermektanulmányi Könyvtár, 1. kötet) Gyermektanulmányi Társaság, Budapest, 1913 (MTDA.hu — URL)
  • Reményi Tamás: A viselkedészavart mutató tanulók jogszabályi helyzete nemzetközi kontextusban – különös tekintettel a szabályszegés következményeire. In: Neveléstudomány 2021/4. sz., 47-61. o. (Nevelestudomany.elte.hu — DOI: https://doi.org/10.21549/NTNY.35.2021.4.3)
  • Réthy Endréné: A tanítás-tanulási folyamat motivációs lehetőségeinek elemzése. Akadémiai, Budapest, 1988, 7-72. o. (SOE OPAC — URL)
  • Rosta Katalin (szerk.): Taníts meg engem! : fejlesztő program logopédiai óvodák számára. Logopédiai, Budapest, 1996 (SOE OPAC — URL)
  • Ruf, G.: Therapeutisches Reiten in Österreich. Fena – Magazin für Pferdesport, Wien, 1990/10., 3-8. o.
  • Selikowitz, Mark: (1996): Diszlexia és egyéb tanulási nehézségek. Medicina, Budapest, 1996, 15-16. o. (SOE OPAC — URL)
  • Szabó Csilla – Vámos Éva: Egyéb pszichés fejlődési zavarral küzdő gyermekek, tanulók komplex vizsgálatának diagnosztikus protokollja – Figyelemzavar és hiperaktivitás. Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft, Budapest, 2012 (PDF — URL)
  • Székely Margit – Weiss Mária: Autisztikus kórképek diagnosztikája és terápiája : 1989. XI. 20-24., Székesfehérvár. Székesfehérvári Gyermek- és Ifjúsági Ideggondozó Intézet, Székesfehérvár, 1991 (SOE OPAC — URL)
  • Székely Margit – Weiss Mária: Autisztikus kórképek diagnosztikája és terápiája. Tan-szertár Bt., Budapest, 1994
  • Szvatkó Anna – Varga Izabella: Szenzoros integrációs terápiák : Oktatási segédanyag a Fővárosi Pedagógiai Intézet és az ELTE Személyiség és Klinikai Pszichológiai Tanszék szervezésében meghirdetett tanfolyamhoz. ELTE, Személyiség és Klinikai Pszichológiai Tanszék – Fővárosi Pedagógiai Intézet, Budapest, 1995
  • Závoti Józsefné: Játékkal a tanulásért – preventív foglalkozás óvodáskorú gyermekekkel a tanulási zavarok megelőzése érdekében. In: Tengerdi Antal – Varga László (szerk.): A gyermeklét narratívái : „Örökkék ég a felhők mögött”. Edutech Kiadó, Sopron, 2009, 183-189. o. [ISBN 978-963-875-743-2] (SOE OPAC — URL)
  • Zsoldos Márta – Kovács Judit: Beszédhibás gyermekek vizsgálata a Meeting Street School Szűrőteszttel. Beszédgyógyítás, 6. évf., 1997/2-3. sz., 59-69. o.
  • Zsoldos Márta – Ringhoffer Jánosné (szerk.): Sedlak, Franz – Sindelar, Brigitte: „De jó már én is tudom!” : Óvodáskorú és iskolát kezdő gyermekek korai fejlesztése : A tanulási zavart okozó részképesség-gyengeségek felismerése és terápiája óvodáskorban és iskolát kezdő gyermekeknél : Brigitte Sindelar programjának magyar adaptációja. BGGYTF, Budapest, 1997 (SOE OPAC — URL)
  • Zsoldos Márta – Sarkady Kamilla: Szűrőeljárás óvodáskorban a (specifikus) tanulási zavar lehetőségének vizsgálatára: MSSST : Meeting Street School szűrőteszt : Meeting Street School screening test - MSSST. Bárczi Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskola, Budapest, 1991, 9-10. o.

A tananyagra így hivatkozzon: Ambrus Attila József (szerk.): Závoti Józsefné: A fejlesztőpedagógia alapjai. Soproni Egyetem Kiadó, Sopron, 2023
A szerkesztés lezárva: 2023. április 1. | Licenc: CC BY-NC-ND 4.0, Nevezd meg! – Ne add el! – Ne változtasd!
ISBN (html) 978-963-334-476-7 | ISBN (pdf) 978-963-334-475-0 | DOI 10.35511/978-963-334-475-0