Skip navigation

6.3. A tanulási zavar etiológiai (oki) elméletei (Gerebenné)

A tanulási zavar jelenségkörének vizsgálatában a pszichológiai, pedagógiai és gyógypedagógiai interdiszciplinák megközelítései visszanyúlnak a gyermekkori pszicho-patológiai területen szerzett ismeretekre. A jelenségkörre irányuló elméleti kutatások fő célja az előidéző okok feltárása mellett a heterogenitás csökkentése. Ebben a következő fő vonulatok emelhetők ki:

6.3.1. A neuropszichológiai elmélet
6.3.2. Az érzékszervi és érzékszervi-motoros elméletek képviselői (percepció-motorosság)
6.3.3. Szenzoros integrációs zavarok elmélete
6.3.4. A pszichoneurológiai tanulási zavarok koncepciója
6.3.5. Részképességzavarok koncepció
6.3.6. Pszicholingvisztikai elméletek
6.3.7. A viselkedés-lélektani elmélet
6.3.8. A kiváltó okok elmélete – Mark Selikowitz

A tananyagra így hivatkozzon: Ambrus Attila József (szerk.): Závoti Józsefné: A fejlesztőpedagógia alapjai. Soproni Egyetem Kiadó, Sopron, 2023
A szerkesztés lezárva: 2023. április 1. | Licenc: CC BY-NC-ND 4.0, Nevezd meg! – Ne add el! – Ne változtasd!
ISBN (html) 978-963-334-476-7 | ISBN (pdf) 978-963-334-475-0 | DOI 10.35511/978-963-334-475-0