Bodorkós, Dániel és Zalavári, József és Horváth, Péter György (2025) Értéktervezés - value design. In: A kreatív ipar az alkotói és befogadói szemléletben. Soproni Egyetem Kiadó, Sopron, pp. 85-92. ISBN 9789633345511
![]() |
Szöveg
09-molnar-laszlo-molnar-csilla-szerk-a-kreativ-ipar-az-alkotoi-es-befogadoi-szemleletben-Bodorkos-Zalavari-Horvath-85-92.pdf Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Az érték, nem csak egy hozzárendelt és tulajdonított materiális viszonylatban értelmezhető tulajdonságként fogható fel. Az érték komplexitásának meghatározásában jelentős szerepet tölt be, a terméket, eszközt használó csoport, mely maga a felhasználói oldal. A társadalom által támasztott normák, a szubjektív egzisztenciális és emóciókból származtatható értékké válás mellett a tárgy milyenségéből, megjegyezhetőségéből származtatható mérhető adatok, anyag és forma kapcsolatok szinergiája határoz meg. A kreativitás egy termék esetében magát a terméket tervező affinitása és elfogadottsága, a körülötte kialakult hype-val jellemezhető. Egy ikonikus tárgy és egy designer által létrehozott nonstandard styling kapcsolata. Az érték a kultúrának alap tézise, hogy az adott populáció milyen kulturális identitásokkal rendelkezik, az adott tárgyat vagy terméket befogadja-e a társadalom, értékesnek nyilvánítja-e. A kreativitás fogalma a design érában, vizsgálatában egy komplex fogalomként definiálható.
Tudományterület / tudományág
Kar
Nem releváns
Intézmény
Soproni Egyetem
Mű tipusa: | Könyv része |
---|---|
SWORD Depositor: | Teszt Sword |
Felhasználó: | Csaba Horváth |
A mű MTMT azonosítója: | MTMT:36101254 |
Dátum: | 24 Ápr 2025 09:39 |
Utolsó módosítás: | 24 Ápr 2025 09:39 |
URI: | http://publicatio.uni-sopron.hu/id/eprint/3593 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |