Reményi, Andrea (2025) A kreatívipar dinamikája: értékteremtés és fogyasztói élmény a tudásalapú gazdaságban. In: A kreatív ipar az alkotói és befogadói szemléletben. Soproni Egyetem Kiadó, Sopron, pp. 105-114. ISBN 9789633345511
![]() |
Szöveg
11-molnar-laszlo-molnar-csilla-szerk-a-kreativ-ipar-az-alkotoi-es-befogadoi-szemleletben-Remenyi-105-114.pdf Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A kreatív gazdaság fejlődése a tudásalapú gazdaság kontextusában új perspektívát kínál a termelési és fogyasztási folyamatok megértésében. Jelen tanulmány célja, hogy feltárja a kreatív termékek értékének meghatározásában szerepet játszó tényezőket, különös tekintettel az alkotói és befogadói szemlélet közötti dinamikára. Az elemzés középpontjában a kreatív termékek, mint tapasztalati javak állnak: miként alakítják a metamodern társadalom értékrendszerét, ahol a vágykeltés exponenciális növekedése kulcsszerepet játszik. A tanulmány továbbá vizsgálja, hogyan határozza meg a kreatív termékek márkamenedzsmentje a fogyasztás kommunikációs aspektusait, és milyen módon legitimálja a kreativitás eszményét új jelentések létrehozása révén. A kutatás kvantitatív módszerekkel, szakirodalmi és kérdőíves elemzésével kíván hozzájárulni a kreatívipar működésének mélyebb megértéséhez, és rávilágítani arra, hogy a fogyasztói élmény hogyan válik a kreatív termelés sikerének mércéjévé.
Tudományterület / tudományág
művészetek > iparművészet
társadalomtudományok
Kar
Nem releváns
Intézmény
Soproni Egyetem
Mű tipusa: | Könyv része |
---|---|
SWORD Depositor: | Teszt Sword |
Felhasználó: | Csaba Horváth |
A mű MTMT azonosítója: | MTMT:36103748 |
Dátum: | 24 Ápr 2025 09:48 |
Utolsó módosítás: | 24 Ápr 2025 09:48 |
URI: | http://publicatio.uni-sopron.hu/id/eprint/3595 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |