Troján, Szabolcs és Varga Zsuzsanna és Kalmárné Hollósi Erika (2009) Az állati eredetű „helyi termékek” értékesítési lehetőségei, avagy termékpálya röviden. ANIMAL WELFARE - ETOLÓGIA ÉS TARTÁSTECHNOLÓGIA, 4. pp. 575-581. ISSN 1786-8440
Előnézet |
Szöveg
AWETH2009575581.pdf Download (165kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
A „helyi termék” fogalomra számos meghatározás található, ám egységesen elfogadott konkrét definíció nem ismert. Az általában kisüzemi keretek között elıállított és feldolgozott állati eredető élelmiszerek értékesítési lehetıségei hazánkban korlátozottak: a háztól történı eladás, házhoz szállítás, valamint heti/városi piacon történı eladás jelentik a – sok esetben kényszer – megoldást. Egy konkrét gazdaság értékesítési tevékenységét elemezve kitőnik, hogy az adott gazdaságban a nyers kecsketej értékesítésébıl származik az árbevétel döntı hányada, holott a magasabb szinten feldolgozott termékek (pl. sajt) eladásával nagyobb bevétel is elérhetı. Célzott marketing munkára, minıségi termék- elıállításra és esetünkben a termékkör bıvítésére, a helyi turizmus nyújtotta lehetıségek jobb kihasználására van szükség a jövedelem helyben (termelınél) tartásához.
Tudományterület / tudományág
agrártudományok > élelmiszertudományok
Kar
Nem releváns
Intézmény
Nyugat-Magyarországi Egyetem
Mű tipusa: | Cikk |
---|---|
További információ: | FELTÖLTŐ: Törökné Vas Marianna - torokne@mtk.nyme.hu |
SWORD Depositor: | Teszt Sword |
Felhasználó: | Zsófia Tompa |
A mű MTMT azonosítója: | MTMT:1857624 |
Dátum: | 22 Ápr 2015 17:47 |
Utolsó módosítás: | 22 Ápr 2015 17:47 |
URI: | http://publicatio.uni-sopron.hu/id/eprint/369 |
Actions (login required)
Tétel nézet |