Troján, Szabolcs and Varga Zsuzsanna and Kalmárné Hollósi Erika (2009) Az állati eredetű „helyi termékek” értékesítési lehetőségei, avagy termékpálya röviden. ANIMAL WELFARE - ETOLÓGIA ÉS TARTÁSTECHNOLÓGIA, 4. pp. 575-581. ISSN 1786-8440
Preview |
Text
AWETH2009575581.pdf Download (165kB) | Preview |
Abstract
A „helyi termék” fogalomra számos meghatározás található, ám egységesen elfogadott konkrét definíció nem ismert. Az általában kisüzemi keretek között elıállított és feldolgozott állati eredető élelmiszerek értékesítési lehetıségei hazánkban korlátozottak: a háztól történı eladás, házhoz szállítás, valamint heti/városi piacon történı eladás jelentik a – sok esetben kényszer – megoldást. Egy konkrét gazdaság értékesítési tevékenységét elemezve kitőnik, hogy az adott gazdaságban a nyers kecsketej értékesítésébıl származik az árbevétel döntı hányada, holott a magasabb szinten feldolgozott termékek (pl. sajt) eladásával nagyobb bevétel is elérhetı. Célzott marketing munkára, minıségi termék- elıállításra és esetünkben a termékkör bıvítésére, a helyi turizmus nyújtotta lehetıségek jobb kihasználására van szükség a jövedelem helyben (termelınél) tartásához.
Tudományterület / tudományág
agricultural sciences > food sciences
Faculty
Not relevant
Institution
Nyugat-Magyarországi Egyetem
Item Type: | Article |
---|---|
Additional Information: | FELTÖLTŐ: Törökné Vas Marianna - torokne@mtk.nyme.hu |
SWORD Depositor: | Teszt Sword |
Depositing User: | Zsófia Tompa |
Identification Number: | MTMT:1857624 |
Date Deposited: | 22 Apr 2015 17:47 |
Last Modified: | 22 Apr 2015 17:47 |
URI: | http://publicatio.uni-sopron.hu/id/eprint/369 |
Actions (login required)
View Item |