Az állati eredetű „helyi termékek” értékesítési lehetőségei, avagy termékpálya röviden

Troján Szabolcs and Varga Zsuzsanna and Kalmárné Hollósi Erika (2009) Az állati eredetű „helyi termékek” értékesítési lehetőségei, avagy termékpálya röviden. ANIMAL WELFARE - ETOLÓGIA ÉS TARTÁSTECHNOLÓGIA, 4. pp. 575-581. ISSN 1786-8440

[img]
Preview
Text
AWETH2009575581.pdf

Download (161Kb) | Preview
Official URL: http://www.animalwelfare.szie.hu/sites/default/fil...

Abstract

A „helyi termék” fogalomra számos meghatározás található, ám egységesen elfogadott konkrét definíció nem ismert. Az általában kisüzemi keretek között elıállított és feldolgozott állati eredető élelmiszerek értékesítési lehetıségei hazánkban korlátozottak: a háztól történı eladás, házhoz szállítás, valamint heti/városi piacon történı eladás jelentik a – sok esetben kényszer – megoldást. Egy konkrét gazdaság értékesítési tevékenységét elemezve kitőnik, hogy az adott gazdaságban a nyers kecsketej értékesítésébıl származik az árbevétel döntı hányada, holott a magasabb szinten feldolgozott termékek (pl. sajt) eladásával nagyobb bevétel is elérhetı. Célzott marketing munkára, minıségi termék- elıállításra és esetünkben a termékkör bıvítésére, a helyi turizmus nyújtotta lehetıségek jobb kihasználására van szükség a jövedelem helyben (termelınél) tartásához.

Tudományterület / tudományág

agricultural sciences > food sciences

Faculty

Not relevant

Institution

Nyugat-Magyarországi Egyetem

Item Type: Article
Additional Information: FELTÖLTŐ: Törökné Vas Marianna - torokne@mtk.nyme.hu
SWORD Depositor: Sword Teszt
Depositing User: Tompa Zsófia
Identification Number: MTMT:1857624
Date Deposited: 2015. Apr. 22. 17:47
Last Modified: 2015. Apr. 22. 17:47
URI: http://publicatio.nyme.hu/id/eprint/369

Actions (login required)

View Item View Item