Környezettudatosságra nevelés a múzeumokban

Csákiné Dobos, Laura (2022) Környezettudatosságra nevelés a múzeumokban. KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE, 20 (1-2). pp. 50-58. ISSN 1589-519X

[thumbnail of 05-TP-2002-1-2-Csakine_Dobos-article-50-58.pdf] Szöveg
05-TP-2002-1-2-Csakine_Dobos-article-50-58.pdf

Download (505kB)
Hivatalos webcím (URL): https://doi.org/10.17165/TP.2022.1-2.5

Absztrakt (kivonat)

A múzeumoknak kitüntetett helye és szerepe lehet a szemléletformálásban, hiszen a környezettudatosságra neveléshez és ismeretszerzéshez hozzátartozik az élettelen természeti értékek bemutatása és a földtani örökségünk megőrzése is. A múzeumi foglalkozásokon részt vevő gyerekek környezettudatos készségeit a lehető legszélesebb tudományos alapokkal lehet fejleszteni, ismereteiket bővíteni az élő természeti értékek bevonásával. A múzeumokban számos változtatás mellett fokozható a diákok környezeti nevelésének intenzitása, ami azt eredményezi, hogy a pedagógusok szívesebben fogják elhozni a diákokat múzeumi foglalkozásokra, vagy hívják intézményükbe a foglalkozást tartó személyt. A tanulmány a környezettudatosságra nevelés és a múzeumpedagógiai foglalkozások közös pontjainak megtalálására irányul, szakirodalmi áttekintést igyekszik nyújtani és empirikus kutatási célokat fogalmaz meg.

Tudományterület / tudományág

bölcsészettudományok > neveléstudományok

Kar

Nem releváns

Intézmény

Soproni Egyetem

Mű tipusa: Cikk
SWORD Depositor: Teszt Sword
Felhasználó: Csaba Horváth
A mű MTMT azonosítója: MTMT:33288545
Dátum: 02 Dec 2022 12:59
Utolsó módosítás: 02 Dec 2022 12:59
URI: http://publicatio.uni-sopron.hu/id/eprint/2550

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet

Letöltések

Letöltések havi bontásban az elmúlt egy évben