Takáts, Alexandra (2021) Az online vásárlási szokások pandémia okozta változásának vizsgálata és fenntarthatósági aspektusa. GAZDASÁG ÉS TÁRSADALOM, 14 (3-4). pp. 151-166. ISSN 0865-7823
Szöveg
gt_2021_3-4_08_Takats.pdf Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Az üzleti vállalkozások esetében a már érezhető digitalizáció trendjét a járványhelyzet és a korlátozások tovább erősítették, amit az online vásárlások igénye és növekvő aránya is eredményezett. A bizonytalanságban a fogyasztói magatartás és igények egyik napról a másikra alakultak át. Az online vásárlás esetében fontos a tudatos és biztonságos vásárlás. Azok a szempontok, aminek hatására előnyben részesítik az emberek az online vásárlást: a kényelem, rugalmasság, kedvezőbb árak, helyi üzletekben nem megtalálható termékek vásárlási lehetősége online. Az online vásárlás hátrányai: nem látható élőben a termék, szállítási költség. További kérdés volt, hogy a pandémia hatására felerősödött egészség védelmének szempontja mellett az online vásárlás során megjelenik-e a környezettudatos szemlélet is. Megállapítható, hogy csak egy szűk vásárlói szegmens (8%) a környezettudatos vásárló, akik szerint online vásárlás során könnyebben megtalálhatók a környezetbarát termékek. Az egyes generációk vásárlási szokásai között eltérés tapasztalható, a fiatal felnőttek és a középkorúak körében elfogadott vásárlási forma az online vásárlás, akik elsősorban a bankkártyás fizetési módot részesítik előnyben.
Tudományterület / tudományág
társadalomtudományok
társadalomtudományok > közgazdaságtudományok
Kar
Nem releváns
Intézmény
Soproni Egyetem
Mű tipusa: | Cikk |
---|---|
SWORD Depositor: | Teszt Sword |
Felhasználó: | Csaba Horváth |
A mű MTMT azonosítója: | MTMT:33336743 |
Dátum: | 03 Júl 2023 13:38 |
Utolsó módosítás: | 03 Júl 2023 13:38 |
URI: | http://publicatio.uni-sopron.hu/id/eprint/2731 |
Actions (login required)
Tétel nézet |