Prégler, Krisztina and Kovács, Tamás (2023) Elsőéves egyetemisták pénzügyi tudása és attitűdje. GAZDASÁG ÉS TÁRSADALOM, 15 (33) (4). pp. 65-87. ISSN 0865-7823
Text
gt_15-33-4-2022_04_Pregler_Kovacs.pdf Download (625kB) |
Abstract
A pénzügyi kultúrával, műveltséggel kapcsolatos problémák jól ismertek, számos nemzetközi és hazai kutatás alátámasztotta, hogy mind a felnőtteknél, mind a fiataloknál lenne még hová fejlődni. Köztudott, hogy az oktatásnak és a nevelésnek a szerepe e területen szintén rendkívül fontos. A 2010-es években Magyarországon is elindult a pénzügyi edukáció különböző szereplőkkel és módszerekkel. Tanulmányunk az elsőéves egyetemisták pénzügyi tudására és attitűdjére fókuszál. Online kérdőívvel felsőoktatási szakképzésre (FOKSZ) vagy alapképzésre (BA) 2022 szeptemberére bekerülő elsőéves diákok általános pénzügyi tudását, magatartását, véleményét és befolyásoló tényezőit vizsgáltuk. Az adatokkal kereszttábla-elemzéseket végeztünk, az összefüggések mérésére Pearson-féle χ2 próbát alkalmaztunk. A kutatás tulajdonképpen egy 2021-es vizsgálatnak a folytatását és tovább gondolását jelenti, így összehasonlító elemzésre is sor került a tanulmányban. A válaszadók pénzügyek iránti érdeklődése közepes, a pénzügyi aktualitások iránti figyelem függ a nemtől. Tudáspróbánkon a hallgatók 3/5-e rossz eredményt ért el. Megerősítve más kutatók javaslatait, fontosnak tartjuk a pénzügyi ismeretek oktatását minden középszintű oktatási intézményben, továbbá célszerű lenne a különböző edukációs programok és versenyek számának és hatékonyságának növelése.
Tudományterület / tudományág
social sciences > business and management
social sciences > economic science(s)
social sciences > sociology
Faculty
Not relevant
Institution
Soproni Egyetem
Item Type: | Article |
---|---|
SWORD Depositor: | Teszt Sword |
Depositing User: | Csaba Horváth |
Identification Number: | MTMT:34167934 |
Date Deposited: | 05 Oct 2023 08:07 |
Last Modified: | 05 Oct 2023 08:07 |
URI: | http://publicatio.uni-sopron.hu/id/eprint/2811 |
Actions (login required)
View Item |