Martos, János András és Szabó, Zoltán (2024) Együttműködési lehetőségek a marketing területén szálloda-fürdő komplexumok esetén. GAZDASÁG ÉS TÁRSADALOM, 35 (1). pp. 49-67. ISSN 0865-7823
Szöveg
gazdsag-es-tarsadalom-2024-Vol17-35-No1-049-067.pdf Download (419kB) |
Absztrakt (kivonat)
A gyorsan változó gazdasági környezet és dinamikus fogyasztói igények egyre nagyobb kihívásokat támasztanak a kimondottan érzékeny szektornak számító szállodaipar és rekreációs fürdőturizmus irányában. En-nek eredményeképpen egyre jelentősebb szerepet kapnak az olyan működési és üzemeltetési struktúrák, melyek jellegüknek köszönhetően versenyelőnyt élveznek a versenytársaikkal szemben, illetve ellenállóbbak a gazdasági környezet változásainak. A kutatás során olyan, Magyarországon található fürdő-szálloda komplexumok működési területeit vizsgáltuk, melyek egymással közvetlen fizikai és üzletmeneti kapcsolatban állnak. A kutatás alapkérdése, hogy az ilyen koncepcióban működő épületegyüttesek működési modellje mennyire teszi lehetővé az üzemeltetési szinergiák kihasználását és milyen előnyökkel és hátrányokkal szolgál a felek részére. A vizsgálat központi témaköre a marketing tevékenység, az itt felmerülő gya-korlatok, fejlesztési koncepciók és együttműködési lehetőségek lokális és re-gionális szinten. A primer kutatás szállodaigazgatókkal és fürdővezetőkkel végzett mélyinterjúkon alapszik, amit egy kérdőíves kutatás egészít ki. A kér-dőívek eredményei leíró statisztikai módszerekkel kerültek elemzésre.JEL-kódok: L83, M31, D24
Tudományterület / tudományág
Kar
Nem releváns
Intézmény
Soproni Egyetem
Mű tipusa: | Cikk |
---|---|
SWORD Depositor: | Teszt Sword |
Felhasználó: | Csaba Horváth |
A mű MTMT azonosítója: | MTMT:35482522 |
Dátum: | 13 Nov 2024 14:14 |
Utolsó módosítás: | 13 Nov 2024 14:14 |
URI: | http://publicatio.uni-sopron.hu/id/eprint/3327 |
Actions (login required)
Tétel nézet |