Mendéné Lajtai, Krisztina és Veisz, Helga és Kállai, Gabriella (2024) Játékosított tanulási metodikák alkalmazása a tanulói kompetenciák fejlesztésében - innovatív gyakorlatok és lehetőségek a habilitációs-rehabilitációs foglalkozásokon. In: A játékról komolyan : Tanulmányok a játékkutatás legújabb eredményeiről. Soproni Egyetem Kiadó, Sopron, pp. 255-272. ISBN 9789633345450; 9789633345453
Szöveg
18-jatek-255-272-MendeneLK-VeiszH-KallaiG.pdf Download (630kB) |
Absztrakt (kivonat)
A tanulmány röviden bemutat néhány példát a gyógypedagógusok által vezetett habilitációs-rehabilitációs foglalkozásokon alkalmazható eszköztárból, melyekhez a gamifikációt, mint játékosított tanulási eszközök használatát próbáltuk ki. Célunk a tanulói motiváció, kíváncsiság felkeltése és fenntartása volt. Az eszközök kialakítása és kipróbálása, valamint reflexiók gyűjtése egy hallgató részvételével történt. A kipróbáláshoz egy általános iskola sajátos nevelési igényű és tanulási nehézséggel küzdő gyermekek egyik fejlesztő csoportja biztosította a keretet. A visszajelzések azt mutatják, hogy bár az eszközök újdonság jellege ösztönzően hatott a tanulókra, megfigyelhető, hogy az IKT-eszközök motivációs jellege mellett a tapasztalati tanulás, a hétköznapi tárgyakkal való tevékenységek is befolyásolják az elsajátítás folyamatát. A kísérlet során az eszközök motiváló hatása mellett a szociális kompetenciák fejlődését is követtük.
Tudományterület / tudományág
bölcsészettudományok > neveléstudományok
Kar
Nem releváns
Intézmény
Soproni Egyetem
Mű tipusa: | Könyv része |
---|---|
SWORD Depositor: | Teszt Sword |
Felhasználó: | Csaba Horváth |
A mű MTMT azonosítója: | MTMT:35691139 |
Dátum: | 15 Jan 2025 12:41 |
Utolsó módosítás: | 15 Jan 2025 12:41 |
URI: | http://publicatio.uni-sopron.hu/id/eprint/3426 |
Actions (login required)
Tétel nézet |