A drón mint játékos oktatási eszköz a 10-16 éves tanulók véleményének és drónhasználati szokásainak tükrében

Kissné Zsámboki, Réka (2024) A drón mint játékos oktatási eszköz a 10-16 éves tanulók véleményének és drónhasználati szokásainak tükrében. In: A játékról komolyan : Tanulmányok a játékkutatás legújabb eredményeiről. Soproni Egyetem Kiadó, Sopron, pp. 285-300. ISBN 9789633345450; 9789633345453

[thumbnail of 20-jatek-285-300-ZSambokiR.pdf] Text
20-jatek-285-300-ZSambokiR.pdf

Download (773kB)
Official URL: https://doi.org/10.35511/978-963-334-545-0-20

Abstract

Jelen tanulmány a drón mint játékos oktatási eszköz innovatív felhasználási lehetőségeivel foglalkozik, különös tekintettel a 10-16 éves tanulók véleményének és drónhasználati szokásainak tükrében. A téma aktualitását a 21. századi technológiai fejlődés és a digitális, virtuális kultúrában szocializálódó generációk új oktatási szükségletei és igényei adják. A gyermekek játékai között egyre gyakrabban jelennek meg a pilóta nélküli légi járművek egyszerűbb vagy komolyabb változatai, amelyek az oktatásban a tanulási élmény színesítésére és az ismeretek elmélyítésére is alkalmazhatók lennének. Tanulmányunkban a rövid szakirodalmi, elméleti háttér bemutatását követően a 10-16 éves fiatalok körében végzett empirikus kutatás ismertetésére kerül sor. A kapott eredmények rávilágítanak arra, hogy középiskolásoknak részletes tudása van a drónok műszaki paramétereivel és társadalmi hasznosíthatóságával kapcsolatban, széles körben rendelkeznek az otthoni környezetben is drónokkal, többé-kevésbé ismerik a használat szabályait, és az oktatásban is elképzelhetőnek tartják a drónok alkalmazását. Kutatásunk eredményeként elmondhatjuk, hogy a drónok pedagógiai célú alkalmazása kívánatos és megvalósítható innováció lehetne a felső tagozatos és középiskolás tanulók oktatásában, és nagymértékben hozzájárulhat a koordinációs képességek, a téri orientáció, a kinesztetikus differenciálás, az algoritmikus gondolkodás fejlesztéséhez.

Tudományterület / tudományág

humanities > educational sciences

Faculty

Not relevant

Institution

Soproni Egyetem

Item Type: Book Section
SWORD Depositor: Teszt Sword
Depositing User: Csaba Horváth
Identification Number: MTMT:35691219
Date Deposited: 15 Jan 2025 12:44
Last Modified: 15 Jan 2025 12:44
URI: http://publicatio.uni-sopron.hu/id/eprint/3428

Actions (login required)

View Item View Item

Downloads

Downloads per month over past year