Az ESG-minősítések értékelési módszertanának és eredményeinek összehasonlítása

Széles, Zsuzsanna and Baranyi, Aranka and Bíró, Tamás (2025) Az ESG-minősítések értékelési módszertanának és eredményeinek összehasonlítása. In: FENNTARTHATÓSÁGI ÁTMENET – INNOVÁCIÓS ÖKOSZISZTÉMÁK – DIGITÁLIS MEGOLDÁSOK: Konferenciakötet. Soproni Egyetem Kiadó, Sopron, pp. 551-567. ISBN 9789633345504

[thumbnail of MTU_2024_Conf_Proceedings_SOE_LKK_pp.551-567_SzelesBaranyiBiro.pdf] Text
MTU_2024_Conf_Proceedings_SOE_LKK_pp.551-567_SzelesBaranyiBiro.pdf

Download (1MB)
Official URL: https://doi.org/10.35511/978-963-334-550-4-s9-4

Abstract

Az elmúlt években fokozatosan megnőtt az érdeklődés az ESG-szempontoknak is megfelelő pénzügyi befektetések iránt, ennek okai a 2020-ban kitört pénzpiaci válság a COVID-járvány, a globális világgazdaság részleges összeomlása voltak. Tanulmányunkban bemutatjuk, mit jelentenek a fenntartható befektetési formák, milyen lehetőségek állnak a rendelkezésünkre, ha megtakarításainkat környezet- és társadalomtudatos módon szeretnénk befektetni. Rámutatunk az ESG, az SRI és az Impact Investing közötti különbségekre is. Kitérünk az ilyen értékpapírokba történő befektetés előnyeire és hátrányaira is. Részletesen elemeztük a legnépszerűbb ESG minősítő ügynökségek (S&P Global ESG, MSCI ESG, Sustainalytics ESG) értékelési módszertanát, és összehasonlítottuk az ügynökségek értékelését a világ 25 legértékesebb cégére vonatkozóan. Kitérünk néhány olyan cég minősítésére, amelyeknél az ügynökségek értékelése hasonló vagy jelentősen eltérő eredményt hozott.

Tudományterület / tudományág

social sciences
social sciences > economic science(s)

Faculty

Not relevant

Institution

Soproni Egyetem

Item Type: Book Section
SWORD Depositor: Teszt Sword
Depositing User: Csaba Horváth
Identification Number: MTMT:36063634
Date Deposited: 01 Apr 2025 10:47
Last Modified: 01 Apr 2025 10:47
URI: http://publicatio.uni-sopron.hu/id/eprint/3566

Actions (login required)

View Item View Item

Downloads

Downloads per month over past year