”Pussy Cat, Pussy Cat, Where Have You Been?” – Strategies and Outcomes in Kindergarten English Language Development

Kitzinger, Arianna (2025) ”Pussy Cat, Pussy Cat, Where Have You Been?” – Strategies and Outcomes in Kindergarten English Language Development. In: Brunszvik Teréz örökében: Hagyomány és megújulás az óvodapedagógiában. Soproni Egyetem Kiadó, Sopron, pp. 363-380. ISBN 9789633345634; 9789633345627

[thumbnail of Brunszvik_T_orokeben-SOE-2025-363-380-Kitzinger-Arianna.pdf] Szöveg
Brunszvik_T_orokeben-SOE-2025-363-380-Kitzinger-Arianna.pdf

Download (774kB)
Hivatalos webcím (URL): https://doi.org/10.35511/978-963-334-563-4-04.25

Absztrakt (kivonat)

This study explores the inception and development of the English Language specialisation in Kindergarten at The University of Sopron’s Benedek Elek Faculty of Pedagogy, launched in 2006. It examines how the programme introduced innovative approaches to early childhood bilingual education amid Hungary’s socio-political changes, particularly following its EU accession in 2004. Using qualitative methods, including document analy-sis and classroom observations, the research situates the programme within Hungary’s broader language policies and sociolinguistic context. It critically assesses the theoretical foundations of bilingual education during Hungary’s transitional period post-1989 and ex-plores practical challenges and achievements. The findings indicate that the programme promotes intercultural competence, bilingual proficiency, and pedagogical innovation, fostering openness and internationalisation. Overall, the study highlights the importance of aligning theoretical insights with practical application to develop effective bilingual early childhood education that supports Hungary’s evolving educational landscape.

Tudományterület / tudományág

bölcsészettudományok > neveléstudományok
bölcsészettudományok > nyelvtudományok

Kar

Nem releváns

Intézmény

Soproni Egyetem

Mű tipusa: Könyv része
SWORD Depositor: Teszt Sword
Felhasználó: Csaba Horváth
A mű MTMT azonosítója: MTMT:36465695
Dátum: 01 Dec 2025 14:15
Utolsó módosítás: 01 Dec 2025 14:15
URI: http://publicatio.uni-sopron.hu/id/eprint/3818

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet

Letöltések

Letöltések havi bontásban az elmúlt egy évben