A neuromarketing elméleti áttekintése és kutatási módszerei

Mészáros, Katalin és Nyikos, Bendegúz Richárd (2022) A neuromarketing elméleti áttekintése és kutatási módszerei. GAZDASÁG ÉS TÁRSADALOM, 15 (2). pp. 68-89. ISSN 0865-7823

[thumbnail of gt_15-33-2-2022_04_Meszaros_Nyikos.pdf] Szöveg
gt_15-33-2-2022_04_Meszaros_Nyikos.pdf

Download (715kB)
Hivatalos webcím (URL): https://doi.org/10.21637/GT.2022.2.04

Absztrakt (kivonat)

A neuromarketing a 2000-es évektől jelent meg, mint a marketingkutatás új iránya és az elmúlt években a technológiai fejlődésnek köszönhetően szerepe egyre inkább felerősödött. A neuromarketing a hagyományos kvalitatív és kvantitatív kutatási módszereket nem helyettesíti, hanem a marketingkutatási folyamatban kiegészítő szerepet tölt be. A neuromarketing a vásárlói, fogyasztói döntési folyamatokban a tudatalatti motivációk, preferenciák és érzések megismerésére irányul a rendelkezésre álló technológiai eszközök segítségével. A neuromarketing-kutatások módszerei közül a legismertebbek az fMRI (funkcionális mágneses rezonanciavizsgálat), az EEG (elektroenkefalográfia), az Eyetracking (szemkövetés), a GSR (galvanikus bőrreakció) és az arcolvasó rendszer. A tanulmány a neuromarketing szakirodalmi áttekintése, melyben kifejtésre kerülnek az egyes neuromarketing-kutatások során alkalmazható eszközök és kutatások eredményei.

Tudományterület / tudományág

társadalomtudományok > közgazdaságtudományok
társadalomtudományok > média- és kommunikációs tudományok

Kar

Nem releváns

Intézmény

Soproni Egyetem

Mű tipusa: Cikk
SWORD Depositor: Teszt Sword
Felhasználó: Csaba Horváth
A mű MTMT azonosítója: MTMT:34017519
Dátum: 15 Jún 2023 11:47
Utolsó módosítás: 15 Jún 2023 11:47
URI: http://publicatio.uni-sopron.hu/id/eprint/2721

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet

Letöltések

Letöltések havi bontásban az elmúlt egy évben