A neuromarketing elméleti áttekintése és kutatási módszerei

Mészáros, Katalin and Nyikos, Bendegúz Richárd (2022) A neuromarketing elméleti áttekintése és kutatási módszerei. GAZDASÁG ÉS TÁRSADALOM, 15 (2). pp. 68-89. ISSN 0865-7823

[thumbnail of gt_15-33-2-2022_04_Meszaros_Nyikos.pdf] Text
gt_15-33-2-2022_04_Meszaros_Nyikos.pdf

Download (715kB)
Official URL: https://doi.org/10.21637/GT.2022.2.04

Abstract

A neuromarketing a 2000-es évektől jelent meg, mint a marketingkutatás új iránya és az elmúlt években a technológiai fejlődésnek köszönhetően szerepe egyre inkább felerősödött. A neuromarketing a hagyományos kvalitatív és kvantitatív kutatási módszereket nem helyettesíti, hanem a marketingkutatási folyamatban kiegészítő szerepet tölt be. A neuromarketing a vásárlói, fogyasztói döntési folyamatokban a tudatalatti motivációk, preferenciák és érzések megismerésére irányul a rendelkezésre álló technológiai eszközök segítségével. A neuromarketing-kutatások módszerei közül a legismertebbek az fMRI (funkcionális mágneses rezonanciavizsgálat), az EEG (elektroenkefalográfia), az Eyetracking (szemkövetés), a GSR (galvanikus bőrreakció) és az arcolvasó rendszer. A tanulmány a neuromarketing szakirodalmi áttekintése, melyben kifejtésre kerülnek az egyes neuromarketing-kutatások során alkalmazható eszközök és kutatások eredményei.

Tudományterület / tudományág

social sciences > economic science(s)
social sciences > media- and communication studies

Faculty

Not relevant

Institution

Soproni Egyetem

Item Type: Article
SWORD Depositor: Teszt Sword
Depositing User: Csaba Horváth
Identification Number: MTMT:34017519
Date Deposited: 15 Jun 2023 11:47
Last Modified: 15 Jun 2023 11:47
URI: http://publicatio.uni-sopron.hu/id/eprint/2721

Actions (login required)

View Item View Item

Downloads

Downloads per month over past year