Mészáros, Katalin and Nyikos, Bendegúz Richárd (2022) A neuromarketing elméleti áttekintése és kutatási módszerei. GAZDASÁG ÉS TÁRSADALOM, 15 (2). pp. 68-89. ISSN 0865-7823
![]() |
Text
gt_15-33-2-2022_04_Meszaros_Nyikos.pdf Download (715kB) |
Abstract
A neuromarketing a 2000-es évektől jelent meg, mint a marketingkutatás új iránya és az elmúlt években a technológiai fejlődésnek köszönhetően szerepe egyre inkább felerősödött. A neuromarketing a hagyományos kvalitatív és kvantitatív kutatási módszereket nem helyettesíti, hanem a marketingkutatási folyamatban kiegészítő szerepet tölt be. A neuromarketing a vásárlói, fogyasztói döntési folyamatokban a tudatalatti motivációk, preferenciák és érzések megismerésére irányul a rendelkezésre álló technológiai eszközök segítségével. A neuromarketing-kutatások módszerei közül a legismertebbek az fMRI (funkcionális mágneses rezonanciavizsgálat), az EEG (elektroenkefalográfia), az Eyetracking (szemkövetés), a GSR (galvanikus bőrreakció) és az arcolvasó rendszer. A tanulmány a neuromarketing szakirodalmi áttekintése, melyben kifejtésre kerülnek az egyes neuromarketing-kutatások során alkalmazható eszközök és kutatások eredményei.
Tudományterület / tudományág
social sciences > economic science(s)
social sciences > media- and communication studies
Faculty
Not relevant
Institution
Soproni Egyetem
Item Type: | Article |
---|---|
SWORD Depositor: | Teszt Sword |
Depositing User: | Csaba Horváth |
Identification Number: | MTMT:34017519 |
Date Deposited: | 15 Jun 2023 11:47 |
Last Modified: | 15 Jun 2023 11:47 |
URI: | http://publicatio.uni-sopron.hu/id/eprint/2721 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |