Boros, Eszter (2024) Virtuális térhasználat és ennek hatásai a gyermekeknél 7 éves korig. E-CONOM, 13 (1). pp. 73-87. ISSN 2063-644X
Szöveg
Econom-13evf-1sz-2024-073-087.pdf Download (499kB) |
Absztrakt (kivonat)
A 21. század digitális korának térnyerésével az okoseszközök által nyújtott virtuális és kiterjesztett valóságok, mint a VR és AR(Virtual Realityés Aug-mented Reality) hatása egyre inkább érvényesül a gyermekek és szüleik életében.AVR és az AR a valóság egyfajta látszólagos kibővítése, mellyel például az okostelefonokkamerájával szétnézve a valós környezetbe virtuális elemeket vetítenek. Jelen kutatás empirikus módszerekkel vizsgálja a 0–7 éves korosztály VR használati szokásait Magyarországon, ezáltal árnyalt képet adva a jelenlegi helyzetről. A szakirodalom elemzése alapján következtetések vonhatók le arról, hogy milyen mértékben lehetnek hasznosak vagy károsaketechnológiáka gyerekek és szüleik számára, figyelembe véve a tudományos és pszichológiai szempontokat.A gyermekek számára elkerülhetetlen az okos-eszközök használata és nem is az a megfelelő irány, hogy kiiktassuk az életükből az ilyen eszközöket. A kutatás legfőbb tanulsága, ami nemzetközi kutatások által is alátámasztott, hogy egészséges eszközhasználatra kell a gyermekeket megtanítani már a születéstől kezdve.
Tudományterület / tudományág
bölcsészettudományok > neveléstudományok
műszaki tudományok > informatikai tudományok
Kar
Nem releváns
Intézmény
Soproni Egyetem
Mű tipusa: | Cikk |
---|---|
SWORD Depositor: | Teszt Sword |
Felhasználó: | Csaba Horváth |
A mű MTMT azonosítója: | MTMT:35202331 |
Dátum: | 30 Szep 2024 07:48 |
Utolsó módosítás: | 30 Szep 2024 07:48 |
URI: | http://publicatio.uni-sopron.hu/id/eprint/3274 |
Actions (login required)
Tétel nézet |