Virtuális térhasználat és ennek hatásai a gyermekeknél 7 éves korig

Boros, Eszter (2024) Virtuális térhasználat és ennek hatásai a gyermekeknél 7 éves korig. E-CONOM, 13 (1). pp. 73-87. ISSN 2063-644X

[thumbnail of Econom-13evf-1sz-2024-073-087.pdf] Text
Econom-13evf-1sz-2024-073-087.pdf

Download (499kB)
Official URL: https://doi.org/10.17836/EC.2024.1.004

Abstract

A 21. század digitális korának térnyerésével az okoseszközök által nyújtott virtuális és kiterjesztett valóságok, mint a VR és AR(Virtual Realityés Aug-mented Reality) hatása egyre inkább érvényesül a gyermekek és szüleik életében.AVR és az AR a valóság egyfajta látszólagos kibővítése, mellyel például az okostelefonokkamerájával szétnézve a valós környezetbe virtuális elemeket vetítenek. Jelen kutatás empirikus módszerekkel vizsgálja a 0–7 éves korosztály VR használati szokásait Magyarországon, ezáltal árnyalt képet adva a jelenlegi helyzetről. A szakirodalom elemzése alapján következtetések vonhatók le arról, hogy milyen mértékben lehetnek hasznosak vagy károsaketechnológiáka gyerekek és szüleik számára, figyelembe véve a tudományos és pszichológiai szempontokat.A gyermekek számára elkerülhetetlen az okos-eszközök használata és nem is az a megfelelő irány, hogy kiiktassuk az életükből az ilyen eszközöket. A kutatás legfőbb tanulsága, ami nemzetközi kutatások által is alátámasztott, hogy egészséges eszközhasználatra kell a gyermekeket megtanítani már a születéstől kezdve.

Tudományterület / tudományág

humanities > educational sciences
engineering and technology > informatics

Faculty

Not relevant

Institution

Soproni Egyetem

Item Type: Article
SWORD Depositor: Teszt Sword
Depositing User: Csaba Horváth
Identification Number: MTMT:35202331
Date Deposited: 30 Sep 2024 07:48
Last Modified: 30 Sep 2024 07:48
URI: http://publicatio.uni-sopron.hu/id/eprint/3274

Actions (login required)

View Item View Item

Downloads

Downloads per month over past year