Balatoni, Katalin (2024) A magyar népi játék megjelenése a közoktatásban, a folklór gyűjteményekben, pedagógiai útmutatókban, vezérkönyvekben a századfordulón és az intézményesülés első évtizedeiben. In: A játékról komolyan : Tanulmányok a játékkutatás legújabb eredményeiről. Soproni Egyetem Kiadó, Sopron, pp. 69-77. ISBN 9789633345450; 9789633345453
Szöveg
06-jatek-069-077-BalatoniK.pdf Download (272kB) |
Absztrakt (kivonat)
Forráskutatásra épülő tanulmányom fókuszában a magyar népi játék közoktatásban való megjelenésének bemutatása áll. A kutatás kiterjed azokra a gyűjteményekre, útmutatókra, vezérkönyvekre, melyek a 19-20. század fordulóján az intézményesülés kiterjesztésének időszakában jelentek meg. Az elemzőmunka annak megismerésére épül, hogy milyen célok és funkciók, tartalmak mentén kapott helyet a népi játék, a gyermekeknek szóló magyar kultúra a közoktatás színterein. Fontos tényezőként jelenik meg a korszak oktatás és kultúrpolitikájának, történelmi és társadalmi vonulatának alakulása is. Így a tanulmány rávilágít arra, hogy a vizsgált terület milyen identitással volt jelen a pedagógiai folyamatokban az intézményen belüli oktatásban, mind az óvodában, mind az iskolában. A kutatás módszertana a dokumentumelemzés volt.
Tudományterület / tudományág
bölcsészettudományok > neveléstudományok
bölcsészettudományok > néprajz- és kulturális antropológia tudományok
Kar
Nem releváns
Intézmény
Soproni Egyetem
Mű tipusa: | Könyv része |
---|---|
SWORD Depositor: | Teszt Sword |
Felhasználó: | Csaba Horváth |
A mű MTMT azonosítója: | MTMT:35690214 |
Dátum: | 15 Jan 2025 12:04 |
Utolsó módosítás: | 15 Jan 2025 12:04 |
URI: | http://publicatio.uni-sopron.hu/id/eprint/3415 |
Actions (login required)
Tétel nézet |