Szántó, Dóra (2025) A pozitív pszichológia és az országimázs kapcsolata turisztikai szemszögbő. In: Tanulmánykötet 2025 : Válogatás a Széchenyi István Doktori Iskola hallgatóinak munkáiból. Soproni Egyetem Kiadó, Sopron, pp. 247-263. ISBN 9789633345559
![]() |
Szöveg
SZIDI_Tanulmanykotet_2025_pp.247-263_Szanto.pdf Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Első hallásra a pozitív pszichológia és az országmárkázás összekapcsolása nem egy mindennapi téma, azonban mégis egyedülálló lehetőségeket kínál a szakemberek számára. Az országmárkázás első sorban a nemzetek külső megítélésének javítására fókuszál, a belső imázsépítés mellett, míg a pozitív pszichológia az egyének boldogságának, jóllétének és elégedettségének vizsgálatát végzi. A két tudományos terület integrálása azonban lehetőséget nyújt arra, hogy országok szintjén is központi szerepet töltsön be a boldogság és a társadalmi kohézió. A pozitív pszichológia bevonása az országmárkázásba nemcsak a nemzeti büszkeséget képes erősíteni, hanem gazdasági és társadalmi előnyök biztosítására is alkalmas. Hiteles kommunikáció alkalmazásával hatékonyabbá tehető vele az országmárkázás, hiszen a fenntartható fejlődéshez nemcsak az egyéni jóllét fontos, hanem a nemzeti elégedettség is. Kutatásom során interjút készítettem olyan emberekkel, akik rendszeresen járnak különböző országokba turisztikai céllal. Személyes véleményeik alapján kerestem kapcsolatot a helyi lakosok boldogsága és az országok népszerűsége között turisztikai oldalról vizsgálva.
Tudományterület / tudományág
bölcsészettudományok > pszichológiai tudományok
társadalomtudományok > média- és kommunikációs tudományok
Kar
Nem releváns
Intézmény
Soproni Egyetem
Mű tipusa: | Könyv része |
---|---|
SWORD Depositor: | Teszt Sword |
Felhasználó: | Csaba Horváth |
A mű MTMT azonosítója: | MTMT:36226357 |
Dátum: | 03 Júl 2025 10:55 |
Utolsó módosítás: | 03 Júl 2025 10:55 |
URI: | http://publicatio.uni-sopron.hu/id/eprint/3686 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |