Kállai, Gabriella (2025) Egyetemes tervezés és óvodai inklúzió. In: Brunszvik Teréz örökében: Hagyomány és megújulás az óvodapedagógiában. Soproni Egyetem Kiadó, Sopron, pp. 405-413. ISBN 9789633345634; 9789633345627
|
Szöveg
Brunszvik_T_orokeben-SOE-2025-405-413-Kallai-Gabriella.pdf Download (301kB) |
Absztrakt (kivonat)
A tanulmány az egyetemes tervezés a tanulás területén keretrendszerének tanulási környezetre vonatkozó elemeit mutatja be inkluzív óvodai környezetben. A szakirodalmi áttekintés rövid történeti összefoglalót ad az olvasónak az inklúzió elvéhez vezető útról, majd bemutatja az egyetemes tervezés főbb jellemzőit, és ennek tanulásra vonatkozó sajátosságait. Tekintettel arra, hogy az óvodai neveléssel kapcsolatos szakpolitikák arra ösztönzik a szakembereket, hogy a sokszínű igények kielégítésére összpontosítsanak, a kihívások arra hívják fel a figyelmet, hogy a tanulás feltételeit szükséges rugalmasan alakítani. Ez a tanulási környezetet is érinti. Ezek közül az egyetemes tervezés a tanulás területén keretrendszer fizikai, szociális és időbeli környezeti elemit ismertetjük. Munkánk szakirodalmi áttekintés, empirikus kutatást nem tartalmaz.
Tudományterület / tudományág
bölcsészettudományok > neveléstudományok
Kar
Nem releváns
Intézmény
Soproni Egyetem
| Mű tipusa: | Könyv része |
|---|---|
| SWORD Depositor: | Teszt Sword |
| Felhasználó: | Csaba Horváth |
| A mű MTMT azonosítója: | MTMT:36465757 |
| Dátum: | 01 Dec 2025 14:21 |
| Utolsó módosítás: | 01 Dec 2025 14:21 |
| URI: | http://publicatio.uni-sopron.hu/id/eprint/3820 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |


Repozitóriumi letöltési statisztika
Repozitóriumi letöltési statisztika