Egyetemes tervezés és óvodai inklúzió

Kállai, Gabriella (2025) Egyetemes tervezés és óvodai inklúzió. In: Brunszvik Teréz örökében: Hagyomány és megújulás az óvodapedagógiában. Soproni Egyetem Kiadó, Sopron, pp. 405-413. ISBN 9789633345634; 9789633345627

[thumbnail of Brunszvik_T_orokeben-SOE-2025-405-413-Kallai-Gabriella.pdf] Szöveg
Brunszvik_T_orokeben-SOE-2025-405-413-Kallai-Gabriella.pdf

Download (301kB)
Hivatalos webcím (URL): https://doi.org/10.35511/978-963-334-563-4-04.28

Absztrakt (kivonat)

A tanulmány az egyetemes tervezés a tanulás területén keretrendszerének tanulási környezetre vonatkozó elemeit mutatja be inkluzív óvodai környezetben. A szakirodalmi áttekintés rövid történeti összefoglalót ad az olvasónak az inklúzió elvéhez vezető útról, majd bemutatja az egyetemes tervezés főbb jellemzőit, és ennek tanulásra vonatkozó sajátosságait. Tekintettel arra, hogy az óvodai neveléssel kapcsolatos szakpolitikák arra ösztönzik a szakembereket, hogy a sokszínű igények kielégítésére összpontosítsanak, a kihívások arra hívják fel a figyelmet, hogy a tanulás feltételeit szükséges rugalmasan alakítani. Ez a tanulási környezetet is érinti. Ezek közül az egyetemes tervezés a tanulás területén keretrendszer fizikai, szociális és időbeli környezeti elemit ismertetjük. Munkánk szakirodalmi áttekintés, empirikus kutatást nem tartalmaz.

Tudományterület / tudományág

bölcsészettudományok > neveléstudományok

Kar

Nem releváns

Intézmény

Soproni Egyetem

Mű tipusa: Könyv része
SWORD Depositor: Teszt Sword
Felhasználó: Csaba Horváth
A mű MTMT azonosítója: MTMT:36465757
Dátum: 01 Dec 2025 14:21
Utolsó módosítás: 01 Dec 2025 14:21
URI: http://publicatio.uni-sopron.hu/id/eprint/3820

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet

Letöltések

Letöltések havi bontásban az elmúlt egy évben