Mendéné Lajtai, Krisztina (2025) „Egyénre hangolt nevelés” – a sajátos nevelési igényű gyermekek differenciált óvodai nevelése az inklúzió tükrében. In: Brunszvik Teréz örökében: Hagyomány és megújulás az óvodapedagógiában. Soproni Egyetem Kiadó, Sopron, pp. 427-438. ISBN 9789633345634; 9789633345627
|
Szöveg
Brunszvik_T_orokeben-SOE-2025-427-438-Mendene-Lajtai-Krisztina.pdf Download (332kB) |
Absztrakt (kivonat)
Napjaink óvodai nevelésének egyik legnagyobb kihívása, ugyanakkor kiemelten fontos feladata a sajátos nevelési igényű gyermekek integrált nevelése. Ezekre a gyermekekre eltérő képességek, szükségletek és sajátos fejlődési ütem jellemző, mely újfajta pedagógiai megközelítést igényel. A differenciált nevelés célja, hogy az egyéni különbségekre tudatos, szakmai szempontból megalapozott, reflektív módon reagáljon, elősegítve minden gyermek optimális fejlődését. Jelen tanulmány az inkluzív nevelés szemszögéből vizsgálja a differenciálás elméleti hátterét, és annak gyakorlati megvalósításának lehetőségeit az óvodai környezetben. Kiemelt hangsúlyt kap az óvodapedagógus attitűdjének és szakmai tudatosságának szerepe a személyre szabott tanulási utak megvalósításában. A differenciált nevelés nem csupán módszertani kérdés, hanem pedagógiai szemlélet, amely az egyéni különbségek tiszteletén, az inkluzivitáson és a fejlődés támogatásán alapul.
Tudományterület / tudományág
bölcsészettudományok > neveléstudományok
Kar
Nem releváns
Intézmény
Soproni Egyetem
| Mű tipusa: | Könyv része |
|---|---|
| SWORD Depositor: | Teszt Sword |
| Felhasználó: | Csaba Horváth |
| A mű MTMT azonosítója: | MTMT:36465774 |
| Dátum: | 01 Dec 2025 14:28 |
| Utolsó módosítás: | 01 Dec 2025 14:28 |
| URI: | http://publicatio.uni-sopron.hu/id/eprint/3822 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |


Repozitóriumi letöltési statisztika
Repozitóriumi letöltési statisztika