Az óvodapedagógus jólléte

Tengerdi, Ágnes (2025) Az óvodapedagógus jólléte. In: Brunszvik Teréz örökében: Hagyomány és megújulás az óvodapedagógiában. Soproni Egyetem Kiadó, Sopron, pp. 449-464. ISBN 9789633345634; 9789633345627

[thumbnail of Brunszvik_T_orokeben-SOE-2025-449-464-Tengerdi-Agnes.pdf] Szöveg
Brunszvik_T_orokeben-SOE-2025-449-464-Tengerdi-Agnes.pdf

Download (370kB)
Hivatalos webcím (URL): https://doi.org/10.35511/978-963-334-563-4-04.32

Absztrakt (kivonat)

A tanulmány célja, hogy átfogó módon vizsgálja az óvodapedagógusok jóllétét. Mit értünk az óvodapedagógus jóllétén, és miért lényeges ezzel a témával foglalkozni? Milyen nézőpontokat kínál a munkahelyi követelmény-erőforrás modell, a pozitív pszichológia vagy akár az öndeterminációs elmélet a jóllét mélyebb megértésére? Milyen módon gazdagíthatja a jóllétet a reziliencia, az önreflexió vagy a játékosság? Végül, milyen egyéni, szakmai és társadalmi lehetőségeink vannak arra, hogy a pedagógusok – köztük kiemelten az óvodapedagógusok – holisztikus értelemben vett jóllétét elősegítsük?

Tudományterület / tudományág

bölcsészettudományok > neveléstudományok
bölcsészettudományok > pszichológiai tudományok

Kar

Nem releváns

Intézmény

Soproni Egyetem

Mű tipusa: Könyv része
SWORD Depositor: Teszt Sword
Felhasználó: Csaba Horváth
A mű MTMT azonosítója: MTMT:36465824
Dátum: 01 Dec 2025 14:29
Utolsó módosítás: 01 Dec 2025 14:29
URI: http://publicatio.uni-sopron.hu/id/eprint/3824

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet

Letöltések

Letöltések havi bontásban az elmúlt egy évben