A játék képi megjelenítése a Köznevelésben. Az 1953., 1963., 1973. és 1983. évi lapszámok ikonográfiai vizsgálata

Molnár-Kovács, Zsófia (2024) A játék képi megjelenítése a Köznevelésben. Az 1953., 1963., 1973. és 1983. évi lapszámok ikonográfiai vizsgálata. In: A játékról komolyan : Tanulmányok a játékkutatás legújabb eredményeiről. Soproni Egyetem Kiadó, Sopron, pp. 93-120. ISBN 9789633345450; 9789633345453

[thumbnail of 08-jatek-093-120-Molnar-KovacsZS.pdf] Szöveg
08-jatek-093-120-Molnar-KovacsZS.pdf

Download (3MB)
Hivatalos webcím (URL): https://doi.org/10.35511/978-963-334-545-0-08

Absztrakt (kivonat)

Tanulmányunk a Köznevelés című folyóiratban közölt képi anyag, illetve ezen belül a fotográfiák vizsgálatára helyezi a hangsúlyt. A fotók áttekintése során pedig kizárólag a játék képi megjelenítési formáira fókuszálunk. Az ikonográfiai módszer segítségével elemzett fotók a Köznevelés 1953., 1963., 1973. és 1983. esztendejének teljes évfolyamát lefedik, így a mikrokutatás és annak eredményei a szaklap vonatkozásában reprezentatívnak tekinthetők. A négy évfolyam viszonylatában összesen 30 kép elemzése valósult meg. Írásunkban először áttekintjük a legfőbb szakirodalmi műveket, majd a Köznevelés rövid bemutatására vállalkozunk. Felvázoljuk a 20. század második felének jelentős közoktatáspolitikai eseményeit, majd tisztázzuk a pedagógiai ikonográfiai módszer ismérveit, hasznosíthatóságának körülményeit. Az elemzési szempontok rögzítése után rátérünk a képek vizsgálatára, végül tanulmányunkat az összegző gondolatok és a körvonalazódó tendenciák közreadása zárja.

Tudományterület / tudományág

bölcsészettudományok > neveléstudományok

Kar

Nem releváns

Intézmény

Soproni Egyetem

Mű tipusa: Könyv része
SWORD Depositor: Teszt Sword
Felhasználó: Csaba Horváth
A mű MTMT azonosítója: MTMT:35690281
Dátum: 15 Jan 2025 12:10
Utolsó módosítás: 15 Jan 2025 12:10
URI: http://publicatio.uni-sopron.hu/id/eprint/3417

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet

Letöltések

Letöltések havi bontásban az elmúlt egy évben