Vörösmarthy-Fodróczy, Mónika (2024) A drámajáték szerepe az érzelmi intelligencia fejlesztésében az óvodai mindennapokban. In: A játékról komolyan : Tanulmányok a játékkutatás legújabb eredményeiről. Soproni Egyetem Kiadó, Sopron, pp. 235-253. ISBN 9789633345450; 9789633345453
Szöveg
17-jatek-235-253-Vorosmarthy-FM.pdf Download (352kB) |
Absztrakt (kivonat)
A 2011.évi CXC. törvény a nemzeti köznevelésről kimondja, a köznevelés feladata a fenntartható fejlődésre és az egészséges életmódra nevelés. Az érzelmi intelligencia (EQ) fejlesztése kulcsfontosságú a környezeti és fenntarthatóságra nevelés során, hiszen az EQ döntően befolyásolja az egyén adottságait, érvényesíti vagy gátolja azokat. Fejlesztésére hatékony nevelési/oktatási módszer a drámapedagógia, mely élményeken keresztül fejleszti a kommunikációs, szociális és problémamegoldó készségeket. A drámajátékok pozitív hatással vannak az önbizalomra, kreativitásra, empátiára, együttműködő képességre, mely tulajdonságok meglétét feltételezi a természettel harmóniában élő és annak problémáira érzékenységgel reagáló személyiségtípus. A drámapedagógia célja, hogy megértésbeli változást, illetve értékváltozást idézzen elő az egyénben. A tanulmány ismerteti a drámajátékok személyiségre gyakorolt hatását, illetve példát ad óvodai drámajátékra.
Tudományterület / tudományág
bölcsészettudományok > neveléstudományok
Kar
Nem releváns
Intézmény
Soproni Egyetem
Mű tipusa: | Könyv része |
---|---|
SWORD Depositor: | Teszt Sword |
Felhasználó: | Csaba Horváth |
A mű MTMT azonosítója: | MTMT:35691079 |
Dátum: | 15 Jan 2025 12:40 |
Utolsó módosítás: | 15 Jan 2025 12:40 |
URI: | http://publicatio.uni-sopron.hu/id/eprint/3425 |
Actions (login required)
Tétel nézet |