A drámajáték szerepe az érzelmi intelligencia fejlesztésében az óvodai mindennapokban

Vörösmarthy-Fodróczy, Mónika (2024) A drámajáték szerepe az érzelmi intelligencia fejlesztésében az óvodai mindennapokban. In: A játékról komolyan : Tanulmányok a játékkutatás legújabb eredményeiről. Soproni Egyetem Kiadó, Sopron, pp. 235-253. ISBN 9789633345450; 9789633345453

[thumbnail of 17-jatek-235-253-Vorosmarthy-FM.pdf] Szöveg
17-jatek-235-253-Vorosmarthy-FM.pdf

Download (352kB)
Hivatalos webcím (URL): https://doi.org/10.35511/978-963-334-545-017

Absztrakt (kivonat)

A 2011.évi CXC. törvény a nemzeti köznevelésről kimondja, a köznevelés feladata a fenntartható fejlődésre és az egészséges életmódra nevelés. Az érzelmi intelligencia (EQ) fejlesztése kulcsfontosságú a környezeti és fenntarthatóságra nevelés során, hiszen az EQ döntően befolyásolja az egyén adottságait, érvényesíti vagy gátolja azokat. Fejlesztésére hatékony nevelési/oktatási módszer a drámapedagógia, mely élményeken keresztül fejleszti a kommunikációs, szociális és problémamegoldó készségeket. A drámajátékok pozitív hatással vannak az önbizalomra, kreativitásra, empátiára, együttműködő képességre, mely tulajdonságok meglétét feltételezi a természettel harmóniában élő és annak problémáira érzékenységgel reagáló személyiségtípus. A drámapedagógia célja, hogy megértésbeli változást, illetve értékváltozást idézzen elő az egyénben. A tanulmány ismerteti a drámajátékok személyiségre gyakorolt hatását, illetve példát ad óvodai drámajátékra.

Tudományterület / tudományág

bölcsészettudományok > neveléstudományok

Kar

Nem releváns

Intézmény

Soproni Egyetem

Mű tipusa: Könyv része
SWORD Depositor: Teszt Sword
Felhasználó: Csaba Horváth
A mű MTMT azonosítója: MTMT:35691079
Dátum: 15 Jan 2025 12:40
Utolsó módosítás: 15 Jan 2025 12:40
URI: http://publicatio.uni-sopron.hu/id/eprint/3425

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet

Letöltések

Letöltések havi bontásban az elmúlt egy évben