A drámajáték szerepe az érzelmi intelligencia fejlesztésében az óvodai mindennapokban

Vörösmarthy-Fodróczy, Mónika (2024) A drámajáték szerepe az érzelmi intelligencia fejlesztésében az óvodai mindennapokban. In: A játékról komolyan : Tanulmányok a játékkutatás legújabb eredményeiről. Soproni Egyetem Kiadó, Sopron, pp. 235-253. ISBN 9789633345450; 9789633345453

[thumbnail of 17-jatek-235-253-Vorosmarthy-FM.pdf] Text
17-jatek-235-253-Vorosmarthy-FM.pdf

Download (352kB)
Official URL: https://doi.org/10.35511/978-963-334-545-017

Abstract

A 2011.évi CXC. törvény a nemzeti köznevelésről kimondja, a köznevelés feladata a fenntartható fejlődésre és az egészséges életmódra nevelés. Az érzelmi intelligencia (EQ) fejlesztése kulcsfontosságú a környezeti és fenntarthatóságra nevelés során, hiszen az EQ döntően befolyásolja az egyén adottságait, érvényesíti vagy gátolja azokat. Fejlesztésére hatékony nevelési/oktatási módszer a drámapedagógia, mely élményeken keresztül fejleszti a kommunikációs, szociális és problémamegoldó készségeket. A drámajátékok pozitív hatással vannak az önbizalomra, kreativitásra, empátiára, együttműködő képességre, mely tulajdonságok meglétét feltételezi a természettel harmóniában élő és annak problémáira érzékenységgel reagáló személyiségtípus. A drámapedagógia célja, hogy megértésbeli változást, illetve értékváltozást idézzen elő az egyénben. A tanulmány ismerteti a drámajátékok személyiségre gyakorolt hatását, illetve példát ad óvodai drámajátékra.

Tudományterület / tudományág

humanities > educational sciences

Faculty

Not relevant

Institution

Soproni Egyetem

Item Type: Book Section
SWORD Depositor: Teszt Sword
Depositing User: Csaba Horváth
Identification Number: MTMT:35691079
Date Deposited: 15 Jan 2025 12:40
Last Modified: 15 Jan 2025 12:40
URI: http://publicatio.uni-sopron.hu/id/eprint/3425

Actions (login required)

View Item View Item

Downloads

Downloads per month over past year