Márkahűség = Örök Hűség? Miért mondunk igent újra és újra?

Jámbori, Zsuzsanna és Bednárik, Éva (2025) Márkahűség = Örök Hűség? Miért mondunk igent újra és újra? In: Tanulmánykötet 2025 : Válogatás a Széchenyi István Doktori Iskola hallgatóinak munkáiból. Soproni Egyetem Kiadó, Sopron, pp. 212-230. ISBN 9789633345559

[thumbnail of SZIDI_Tanulmanykotet_2025_pp.212-230_JamboriBednarik.pdf] Szöveg
SZIDI_Tanulmanykotet_2025_pp.212-230_JamboriBednarik.pdf

Download (1MB)
Hivatalos webcím (URL): https://doi.org/10.35511/978-963-334-555-9-Jambori...

Absztrakt (kivonat)

A márkahűség a marketingkutatások kiemelt területe, hiszen a fogyasztó hosszú távú elkötelezettsége nem csupán stabil bevételt biztosít a vállalatok számára, de versenyelőnyt is jelent a folyamatosan változó piaci környezetben. A publikáció célja, hogy feltárja, miért választanak a fogyasztók egy adott márkát újra és újra, és hogyan alakul ki az úgynevezett "örök hűség". E folyamatban a fogyasztói érzelmek, a vásárlói tapasztalatok és a márkák által közvetített értékek központi szerepet játszanak. A tanulmány rávilágít arra, hogy a márkahűség nem csak racionális döntéseken, hanem érzelmi kötődésen és bizalmon alapul. A márkával való kapcsolat személyes élményeken keresztül épül fel, melyek kulcsfontosságúak a márkahűség fenntartásában. A fogyasztók újabb vásárlásaik során gyakran nem csupán a termék minősége, hanem a márka által nyújtott életérzés miatt döntenek ugyanazon márka mellett. Ez az érzelmi kötődés hosszú távon fenntartható, ha a márkák képesek értékeket közvetíteni és folyamatosan kielégíteni a fogyasztók változó igényeit. (Keller, 2003). A tanulmány elemzi hogy a fogyasztók miért érzik úgy, hogy a márka az ő igényeiknek és értékeiknek megfelel, bemutatja, hogyan járulnak hozzá a digitális korszak új marketingeszközei a márkahűség kialakulásához. Az "örök hűség" fenntartása a márkák részéről folyamatos innovációt és fogyasztói élmények fejlesztését igényli. A márkahűség kialakítása és fenntartása nem csupán a termékkel kapcsolatos pozitív tapasztalatokból áll, hanem mélyebb pszichológiai és érzelmi kötődésből is, amely a márkák számára hosszú távú sikert biztosíthat.

Tudományterület / tudományág

bölcsészettudományok > pszichológiai tudományok
társadalomtudományok > média- és kommunikációs tudományok

Kar

Nem releváns

Intézmény

Soproni Egyetem

Mű tipusa: Könyv része
SWORD Depositor: Teszt Sword
Felhasználó: Csaba Horváth
A mű MTMT azonosítója: MTMT:36226243
Dátum: 03 Júl 2025 10:52
Utolsó módosítás: 03 Júl 2025 10:52
URI: http://publicatio.uni-sopron.hu/id/eprint/3684

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet

Letöltések

Letöltések havi bontásban az elmúlt egy évben