Jámbori, Zsuzsanna és Bednárik, Éva (2025) Márkahűség = Örök Hűség? Miért mondunk igent újra és újra? In: Tanulmánykötet 2025 : Válogatás a Széchenyi István Doktori Iskola hallgatóinak munkáiból. Soproni Egyetem Kiadó, Sopron, pp. 212-230. ISBN 9789633345559
![]() |
Szöveg
SZIDI_Tanulmanykotet_2025_pp.212-230_JamboriBednarik.pdf Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A márkahűség a marketingkutatások kiemelt területe, hiszen a fogyasztó hosszú távú elkötelezettsége nem csupán stabil bevételt biztosít a vállalatok számára, de versenyelőnyt is jelent a folyamatosan változó piaci környezetben. A publikáció célja, hogy feltárja, miért választanak a fogyasztók egy adott márkát újra és újra, és hogyan alakul ki az úgynevezett "örök hűség". E folyamatban a fogyasztói érzelmek, a vásárlói tapasztalatok és a márkák által közvetített értékek központi szerepet játszanak. A tanulmány rávilágít arra, hogy a márkahűség nem csak racionális döntéseken, hanem érzelmi kötődésen és bizalmon alapul. A márkával való kapcsolat személyes élményeken keresztül épül fel, melyek kulcsfontosságúak a márkahűség fenntartásában. A fogyasztók újabb vásárlásaik során gyakran nem csupán a termék minősége, hanem a márka által nyújtott életérzés miatt döntenek ugyanazon márka mellett. Ez az érzelmi kötődés hosszú távon fenntartható, ha a márkák képesek értékeket közvetíteni és folyamatosan kielégíteni a fogyasztók változó igényeit. (Keller, 2003). A tanulmány elemzi hogy a fogyasztók miért érzik úgy, hogy a márka az ő igényeiknek és értékeiknek megfelel, bemutatja, hogyan járulnak hozzá a digitális korszak új marketingeszközei a márkahűség kialakulásához. Az "örök hűség" fenntartása a márkák részéről folyamatos innovációt és fogyasztói élmények fejlesztését igényli. A márkahűség kialakítása és fenntartása nem csupán a termékkel kapcsolatos pozitív tapasztalatokból áll, hanem mélyebb pszichológiai és érzelmi kötődésből is, amely a márkák számára hosszú távú sikert biztosíthat.
Tudományterület / tudományág
bölcsészettudományok > pszichológiai tudományok
társadalomtudományok > média- és kommunikációs tudományok
Kar
Nem releváns
Intézmény
Soproni Egyetem
Mű tipusa: | Könyv része |
---|---|
SWORD Depositor: | Teszt Sword |
Felhasználó: | Csaba Horváth |
A mű MTMT azonosítója: | MTMT:36226243 |
Dátum: | 03 Júl 2025 10:52 |
Utolsó módosítás: | 03 Júl 2025 10:52 |
URI: | http://publicatio.uni-sopron.hu/id/eprint/3684 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |