Vida, Gergő (2024) A játék mint gyógypedagógiai fejlesztő és diagnosztikai eszköz. In: A játékról komolyan : Tanulmányok a játékkutatás legújabb eredményeiről. Soproni Egyetem Kiadó, Sopron, pp. 201-212. ISBN 9789633345450; 9789633345453
Szöveg
15-jatek-201-212-VidaG.pdf Download (320kB) |
Absztrakt (kivonat)
Az oktató-fejlesztő játékok kulcsfontosságú szerepet játszanak a gyermekek különböző fejlődési területeinek előmozdításában, beleértve a kognitív, fizikai, szociális és érzelmi aspektusokat. E játékok célja, hogy játékos módon segítsék a tanulást és a készségek elsajátítását, kielégítve a gyermekek természetes kíváncsiságát. A kutatások szerint a fejlesztő és diagnosztikus játékok segíthetnek az alapvető készségek fejlesztésében, így elősegítik a nyelvi és motoros fejlődést, valamint a szociális interakciókat. Az adekvát játékok a gyógypedagógiai fejlesztésében lehetővé tehetik az eltérő és atipikus fejlődési utak korai felismerését, mindezt a szülő-gyermek kapcsolatok erősítésével. Az inkluzivitásra törekvő játéktervezés elengedhetetlen, hogy minden gyermek, beleértve az eltérő fejlődéssel küzdőket is, méltányos módon és minél hatékonyabban élményekhez jussanak. A gyógypedagógiai fejlesztésben és nevelésben a diagnosztikai játékok különösen fontosak, mivel segítenek a különböző készségek felmérésében és a kevésbé okoznak szorongást az értékelési folyamat alatt. Összefoglalva, az oktató-fejlesztő és diagnosztikus játékok hatékony eszközei a gyermekek tanulásának és fejlődésének előmozdításának, és a jövőben elengedhetetlen, hogy e játékok tervezésében kiemelt figyelmet kapjanak az inkluzivitás és a gondozók szerepe. Első lépés azonban a fogalmi lehatárolás és a rendszerezés átgondolása.
Tudományterület / tudományág
bölcsészettudományok > neveléstudományok
Kar
Nem releváns
Intézmény
Soproni Egyetem
Mű tipusa: | Könyv része |
---|---|
SWORD Depositor: | Teszt Sword |
Felhasználó: | Csaba Horváth |
A mű MTMT azonosítója: | MTMT:35690911 |
Dátum: | 15 Jan 2025 12:37 |
Utolsó módosítás: | 15 Jan 2025 12:37 |
URI: | http://publicatio.uni-sopron.hu/id/eprint/3423 |
Actions (login required)
Tétel nézet |