The Role of Country and Regional Branding in Shaping the Future of Orbital Space Tourism

Rabsahl, Aileen és Papp-Váry, Árpád Ferenc (2025) The Role of Country and Regional Branding in Shaping the Future of Orbital Space Tourism. In: FENNTARTHATÓSÁGI ÁTMENET – INNOVÁCIÓS ÖKOSZISZTÉMÁK – DIGITÁLIS MEGOLDÁSOK: Konferenciakötet. Soproni Egyetem Kiadó, Sopron, pp. 492-502. ISBN 9789633345504

[thumbnail of MTU_2024_Conf_Proceedings_SOE_LKK_pp.492-502_RabsahlPapp-Vary.pdf] Szöveg
MTU_2024_Conf_Proceedings_SOE_LKK_pp.492-502_RabsahlPapp-Vary.pdf

Download (1MB)
Hivatalos webcím (URL): https://doi.org/10.35511/978-963-334-550-4-s8-4

Absztrakt (kivonat)

As an emerging sector in the space tourism industry, orbital space tourism offers new opportunities for countries and regions to enhance their global branding. Therefore, this article aims to explore concepts of country and regional branding applied to orbital space tourism, while focusing on the fact how private companies and countries can use space tourism to improve their technological status, global influence, and sense of national identity. Countries such as the United States, through private companies like the company SpaceX, as well as the United Arab Emirates, through collaborations and space exploration programs, are reinventing their global reputation in the space industry. By boosting the nation's technological status and opening up new markets for space tourists, these ventures provide a dual branding effect. As a method this study reviews relevant literature to identify challenges that apply to country and regional branding in orbital space tourism. Nations must overcome these challenges in order to incorporate space tourism into their branding strategies. All in all, country and regional branding plays a critical role in orbital space tourism by positioning nations and regions as leaders in the space industry, showing their innovation and technology, improving their global image, and attracting investment and tourism.

Tudományterület / tudományág

társadalomtudományok > média- és kommunikációs tudományok
társadalomtudományok > regionális tudományok

Kar

Nem releváns

Intézmény

Soproni Egyetem

Mű tipusa: Könyv része
SWORD Depositor: Teszt Sword
Felhasználó: Csaba Horváth
A mű MTMT azonosítója: MTMT:36063470
Dátum: 01 Ápr 2025 10:56
Utolsó módosítás: 01 Ápr 2025 10:56
URI: http://publicatio.uni-sopron.hu/id/eprint/3561

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet

Letöltések

Letöltések havi bontásban az elmúlt egy évben