Henye, Lívia és Décsei, Vivien Virág (2025) Esélyek a kezdetektől – Roma gyermekek integrációja az óvodai nevelésben Brunszvik Teréz szellemében : A hátrányos helyzetű gyermekek esélyteremtésének lehetőségei a multikulturális nevelés tükrében – egy életút-alapú esettanulmány tanulságai. In: Brunszvik Teréz örökében: Hagyomány és megújulás az óvodapedagógiában. Soproni Egyetem Kiadó, Sopron, pp. 393-403. ISBN 9789633345634; 9789633345627
|
Szöveg
Brunszvik_T_orokeben-SOE-2025-393-403-Henye-Livia-Decsei-Vivien-Virag.pdf Download (360kB) |
Absztrakt (kivonat)
A tanulmány Brunszvik Teréz pedagógiai örökségéhez kapcsolódva vizsgálja a roma gyermekek óvodai integrációjának és szegregációjának kérdését a kortárs magyar nevelési gyakorlatban. Kiindulópontként szolgál Décsei Vivien Virág szakdolgozata, amely egy roma fiatal életútján keresztül mutatja be az intézményi diszkrimináció és a szegregált nevelési környezet hosszú távú hatásait. A tanulmány célja, hogy interdiszciplináris – romológiai, pedagógiai és szociálpszichológiai – szempontok alapján értelmezze az óvodai nevelés lehetőségeit a társadalmi mobilitás előmozdítására. A vizsgálat kiemelten kezeli a multikulturális és inkluzív pedagógia szerepét, és bemutatja a nemzetközi szakirodalomban ismert jó gyakorlatokat is. A szerző amellett érvel, hogy Brunszvik Teréz gyermekképének és pedagógiai reformtörekvéseinek aktualizálása hozzájárulhat egy igazságosabb, befoga-dóbb nevelési rendszer kialakításához.
Tudományterület / tudományág
bölcsészettudományok > neveléstudományok
társadalomtudományok > szociológiai tudományok
Kar
Nem releváns
Intézmény
Soproni Egyetem
| Mű tipusa: | Könyv része |
|---|---|
| SWORD Depositor: | Teszt Sword |
| Felhasználó: | Csaba Horváth |
| A mű MTMT azonosítója: | MTMT:36465734 |
| Dátum: | 01 Dec 2025 14:21 |
| Utolsó módosítás: | 01 Dec 2025 14:21 |
| URI: | http://publicatio.uni-sopron.hu/id/eprint/3819 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |


Repozitóriumi letöltési statisztika
Repozitóriumi letöltési statisztika